Molly's Game

Molly Bloom, ett olympiskt löfte i utförsåkning, byter karriär och börjar driva en framgångsrik rörelse som sysslar med internationella pokerspel. De skyhöga insatserna gör att FBI börjar undersöka hennes verksamhet.

Originaltitel Molly's Game
Alternativ titel Mollys game
Regissör Aaron Sorkin
Manus Aaron Sorkin
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Jessica Chastain, Idris Elba, Kevin Costner, Michael Cera, Jeremy Strong, Chris O'Dowd, J C MacKenzie, Brian d'Arcy James, Bill Camp, Graham Greene (II), Justin Kirk, Angela Gots, Natalie Krill, Stephanie Herfield, Madison McKinley, Samantha Isler

Albion
2022-09-04
Jobbig berättarform om en bransch som intresserar mig minimalt. Men based on a true story om en stark och udda kvinna ger ändå lite pluspoäng till slut. en stark 2;a trycker jag dit, 2+
svältaren
2022-01-16
En sån där ”cool” film om en ”cool” person i en ”cool” miljö, men hur engagerad kan man bli när man inte får minsta känsla för huvudpersonen? Pappan (Costner) är dessutom föga övertygande som psykoterapeut när han bara dyker upp och ställer diagnoser istället för att lyssna.
okidoki
2021-10-28
blev efterhand tråkig
HerrNenne
2021-05-03
Känns kompetent gjord på sedvanligt Sorkin-vis och Chastain är bra, så det är lättittat.
2021-03-31
Hyfsat rapp och ganska intressant. Även om det är platt och ganska enahanda är den ganska underhållande genom hela filmen. Svag trea. (7/15)
Hardcore87
2020-05-06
Ingen speciell film på något sätt. Visst den är snyggt gjord film men den sticker inte ut. Hade det inte varit för skådespelarna, speciellt Jessica Chastain hade filmen varit helt ointressant.
LadyFlanders
2020-01-04
Väldigt mycket Sorkin. Rappt & smart i en timme, sen har man fått en överdos och pallar inte mer. Yta är bara förnamnet.
StureStenhög
2019-11-30
Jag gillar historien och huvudkaraktären, och då blev det också lätt att dras med i det här. Jessica Chastain är bra i huvudrollen, och dialogen är underhållande. Jag tycker dessutom att pokern skildras ovanligt väl, kanske för att den aldrig står i centrum eller används för dramatisk effekt. Framåt slutet vill filmen dock knyta ihop saker och ting på ett alldeles för ansträngt sätt. Det hade varit bättre om man hade nöjt sig med att vara en fartfylld resa genom en fascinerande värld, för det är den bra på att vara
Roswall
2019-06-30
Helt ok Sorkin men ville ha mer djup.
Christofer
2019-04-25
Bitvis riktigt underhållande, även om andra halvan inte höll samma nivå som första.