2.3

Mizuchi

Reportern Kyoko Togakure besöker ett vårdhem i utkanten av Tokyo, där finner hon en av de boende död. Det verkar vara ett självmord och i hans hand håller han ett papper med orden "death water" skrivna. Bredvid ligger en blodig sax och han ögonglober är krossade. Detta är bara början på ett fruktansvärt mardrömsscenario.

Originaltitel Mizuchi
Alternativ titel Death Water
Regissör Kiyoshi Yamamoto
Manus Kiyoshi Yamamoto
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Yûrei Yanagi, Hitomi Miwa, Atsurô Watabe, Haruka Igawa, Shin Yazawa, Masatoshi Matsuo, Denden, Nanase Hoshii, Masaki Irieo, Mio Suzuki, Mami Yamasaki

Cumlin
2008-03-30
Konstig, osammanhängande och ointresant Ringukopia. Började ju ganska intresant men sen blev den bara dålig.
Anoxia
2007-09-11
Oväntat dålig. Jag brukar gilla asiatisk skräck men denna kan knappast ens lägga sig i den genren, den blir knappt spännande vid något tillfälle. Även fast filmen gör ett taffligt försök att bygga upp en plot och spänning så rinner allt bara ut i ett sorts fånigt antiklimax. Fans av asiatisk skräck avråds från detta, det är med största sannolikhet en besvikelse.