2.2

Mistrial

När en polismördare går fri, leder en polis sökande efter personlig rättvisa till att han tar den anklagade, domaren samt juryn som gisslan - och påbörjar en egen rättegång.

Originaltitel Mistrial
Regissör Heywood Gould
Manus Heywood Gould
Genre Action, Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Bill Pullman, Robert Loggia, Blair Underwood, Leo Burmester, Roma Maffia, James Rebhorn, Jon Seda, Josef Sommer, Casey Siemaszko, Kate Burton, Peter MacNeill, Roberta Maxwell

2022-12-20
Länge sedan jag såg något så b-igt, mycket märklig film. Idén är egentligen inte så dum, men utförandet är minst sagt uselt. Bill Pullman gör en rolltolkning jag aldrig sett honom i där utförandet är väldigt besynnerligt, som om han fått djävulen i sig. Man har tagit ut svängarna åt alla håll så det blir på gränsen till komiskt och det var nog inte syftet. En upplevelse var det i högsta grad, om än inte behaglig.
2021-01-18
Väldigt märklig film, framförallt i dagens klimat. Pullman är inte sympatisk och allt känns krystat och inte trovärdigt. Men det är inte långtråkigt och om en ser Pullman som antagonist är filmen rätt intressant. Känns väldigt mycket TV-Drama. Så en rätt svag men klar tvåa.