2.5

Mistress of Spices

The mistress of spices handlar om en indisk kvinna i San Fransisco som arbetar i sin egen kryddbutik där hon träffar många människor med olika liv.

Originaltitel Mistress of Spices
Regissör Paul Mayeda Berges
Manus Gurinder Chadha, Paul Mayeda Berges
Genre Drama, 2000-tal, Romantik
Skådespelare Aishwarya Rai, Dylan McDermott, Ayesha Dharker, Nitin Chandra Ganatra, Sonny Gill Dulay, Anupam Kher, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Caroline Chikezie, Padma Lakshmi, Cosima Shaw

wiilska
2010-05-31
Jag hade goda förhoppningar, trots blandad kritik men den var helt absurt dålig.
Nonoshe
2010-05-11
En av de absolut sämsta filmer jag sett. Visst snyggt foto, men handlingen är så förbannat uselt att fotot kommer i skymundan.
erosagape
2010-01-27
Efter närmare eftertanke blir det en 2:a och jag instämmer med en tidigare kommentator: prata med kryddor... Att filmen blev skakig på slutet räddar betyget - det kan hända när som helst var som helst - i alla fall där.
dr.kristina
2009-10-26
Wow... så snygga bilder - en nutidssaga, drömmar och tradition. Jag störtgillar filmen för snyggt foto, färgerna och lågmäld romantik. VÄldigt positivt överraskad!
Clementoni
2009-05-26
Påminde om en teater. Helt ok stämning. Förutsägbar, men ändå rätt ok.
Snipler
2009-05-09
Hon har en fruktansvärt enorm charm...filmen dessvärre har ingen charm... Långdragen, tråkig, händelsefattig, trist filmad och förutsägbar romantik...
jollybolly
2008-09-03
HON PRATAR MED CHILIFRUKTER! Fast det är ju en väldigt vacker film och handlingen hade kanske funkat om den hade varit "äkta" bollywood
Zuzz
2008-03-26
Så söt film, kryddor och mystik hör verkligen ihop. Blev lite tårögd. Hade dock hellre haft den helt på indiska, men nåväl, den var bra ändå, tänkte ge den en trea först, men en fyra fick det bli. Älskar butiken =) Aishwarya är dessutom vackrast =)
Sunstorm
2007-03-30
Haveri!!!
MinotaurKing
2006-12-25
Helt ok. Hade varit bättre om den var helindisk.