3.3

Misterios de ultratumba

Dr. Mazali har en överenskommelse med läkarkollegan Aldama om att den av dem som dör först skall återvända och berätta om livet efter detta och om möjligheten att återvända med sin själ till de levande. Aldama dör och i en seans berättar han för Mazali att detta är möjligt, men att priset blir högt. Patricia Aldama uppmanas av sin fars ande att besöka Mazali på det mentalsjukhus han chefar för och det olycksaliga händelsemaskineriet sätts igång.

Originaltitel Misterios de ultratumba
Alternativ titel Mysteries from Beyond the Grave, Mysteries from Beyond the Tomb, Mysteries of the Afterlife, The Black Pit of Dr. M
Regissör Fernando Méndez
Manus Ramón Obón
Genre Fantasy, Mysterium, Skräck, 50-tal
Skådespelare Gastón Santos, Rafael Bertrand, Mapita Cortés, Carlos Ancira

Gröne_Orm
2013-05-14
Jag tycker att manuset håller mer än väl, däremot lider filmen av samma camp-estetik som jag har så svårt för i mexikansk film från 60-talet.
WaldoTrumbull
2013-02-26
Riktigt snygg. Underbart foto, bra musik och en riktigt tung stämning. Men lite för ojämnt skådespel och ett manus som vill lite mer än det klarar av att leverera drar tyvärr ner betyget lite. Men absolut en rulle man bör se.
100tonvalspäck
2013-02-22
Riktigt stämningsfull, otroligt vacker i sin svartvita prakt, bra musik, spännande och som föregående kommentator skrivit, "ultratumba" är ett ytterst mysigt ord.
monsterpop
2010-06-01
dead of night-vibbar, ett gott budskap och så är ju "ultratumba" ett förbaskat festligt ord.
akalliaridis
2010-04-19
Inte lika mycket spektakel och galenskaper som i en del andra av de här filmerna, men väldigt stämningsfull och mer fänglande berättat än de andra jag sett.