3.1

Miss Marples sista fall

Miss Marple blir tillfrågad att hjälpa Gwenda, en ung rik kvinna, som har köpt ett hus på den engelska kusten där hon till sin förskräckelse får se skrämmande visioner...

Originaltitel Marple: Sleeping Murder
Regissör Ed Hall
Manus Stephen Churchett
Genre Mysterium, Drama, 2000-tal, Kriminalare
Skådespelare Geraldine McEwan, Julian Wadham, Emilio Doorgasingh, Sophia Myles, Aidan McArdle, Harry Treadaway, Richard Bremmer, Anna-Louise Plowman, Harriet Walter, Paul McGann, Dawn French, Geraldine Chaplin, Philip Davis, Martin Kemp, Sarah Parish, Nickolas Grace

yrkeschaufföre
2010-09-22
en okej historia och riktigt snygga miljöer - det räcker till en trea.
JPK
2009-08-09
jodå, men nog var hon bättre som häxa mot Kevin Costner i Robin Hood. dessutom är denna miss marple-serie - om dock rätt OK - påminnande lite om Full fräs med Stefan och Krister
Nightcrawler
2009-08-05
Lite störd på att de har använt samma hus till tre olika avsnitt. Visst är det fint, men illusionen brister lite. Annars spännande avsnitt, ett av de bättre.
Jexxie
2006-10-04
Mysiga små deckar men en förträfflig Geraldine McEwan. Dock kunde man gissa vem den skyldige var redan innan
jspr
2006-08-04
Jag tycker ni ska läsa boken. Och inte för den gamla vanliga anledningen att filmen inte gör boken rättvisa, utan för att detta faktiskt är en helt annan historia om delvis andra människor som gör helt annorlunda saker stora delar av tiden. Som filmatisering av boken är detta ett skämt, som film i sig är den väl ganska bra, och snittet av detta blir en tvåa.
GerrardOlo
2006-08-03
Den bästa hitills, helt befriad från buskis. Bra story och spännande hela vägen.
Craxyknas
2006-08-03
Jag ville sätta en fyra först, men sen insåg jag att jag faktiskt inte kunde komma på en enda sak som jag inte tyckte om...^^
goeran
2006-08-03
De här filmerna med miss Marple är genomgående ganska bra; bra miljöskildring och gediget skådespel.
menschenfeind
2006-08-02
Rätt tunt.
Steinman
2006-08-02
Den här var den bästa hittills. Början är nästan lite ryslig, och riktigt bra. Och så gillade jag upplösningen mycket.