Miss Marple: Ett sting i tummen

När Tommy och Tuppence Beresford besöker Ada, en äldre släkting, på hennes äldreboende blir Tuppence oroad över personalens underliga beteende. När Tuppence några dagar senare får veta att Ada dött och att en av Adas vänner försvunnit inser hon att allt inte står rätt till. Tuppence tar kontakt med miss Marple och tillsammans försöker de ta reda på vad som verkligen hänt.

Originaltitel Marple: By the Pricking of My Thumbs
Regissör Peter Medak
Manus Stewart Harcourt
Genre Mysterium, 2000-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Geraldine McEwan, Anthony Andrews, Greta Scacchi, Charles Dance, Leslie Phillips, Clare Holman, Miriam Karlin, June Whitfield, Claire Bloom, Steven Berkoff, Patrick Barlow, Josie Lawrence, Michael Maloney, Eliza Bennett

2010-09-30
Gott om lustiga karaktärer och obegripligt handlande.
Nightcrawler
2009-08-12
Åh, Anthony Andrews! Du får inte åldras! För övrigt tyckte jag det var intressant tematik med alla knasiga kvinnor, just parallellen mellan Jane Eyre och Julia. Tummen upp för det! Eh...
Arensberg
2006-10-16
miss marple ar alldeles for sjalvgod och sokratisk, jag pallar henne verkligen inte, hua!
Jexxie
2006-10-04
Mysiga små deckar men en förträfflig Geraldine McEwan. Detta är min favorit utav de nya filmerna....helt oväntat slut/lösning
iikah
2006-08-10
Nja jag vet inte. Charmig och välgjord men det tog lite för länge innan jag blev engagerad... Men håller med tidigare inlägg - alltid kul när "Ivanhoe" är med, den gamle hjälten haha
katwa
2006-08-10
Svårt. Först tyckte jag att Miss Marple var outhärdlig men sedan kom ju den trevlige pastorn och piggade upp...tre får det väl bli. Varken bu eller bä.
katherine
2006-08-10
det var kul att ivanhoe var med
Redwood
2006-08-10
Detta var min första film i den nyaste Marple-serien. Trivsamt och mustigt deckardrama med många lustiga ledtrådar. Skådespeleriet är varken bu eller bä.
Mikrooben
2006-08-10
Stämningen och känslan var inte på topp, men det var någonting som tilltallade mig ändå, så en 3.a
goeran
2006-08-10
En ganska underhållande film även om det känns som att alla dessa nygjorda miss Marple-filmer följer ungefär samma mall.