3.1

Miss Kicki

Kicki och hennes son Viktor försöker lappa ihop sina förlorade år tillsammans genom en semesterresa till Taiwan. Vad sonen inte vet är att Kicki egentligen mest åker dit för att få träffa affärsmannen Mr Chang, en man hon mött på internet.

Originaltitel Miss Kicki
Regissör Håkon Liu
Manus Alex Haridi
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Pernilla August, Eric Tsang, Britta Andersson, Ludwig Palmell, Ken, Gwen Yao, River Huang

yrkeschaufföre
2016-01-13
Missade lite i början, inte så intressant men välspelad och jag hoppas jag får möjlighet att se hela vid något tillfälle.
2015-11-18
Inte så mycket till story, men jag gillar verkligen den lättsamt lågmälda misärstämningen. August är helt fantastisk och Huang är enormt charmig. (9-/15)
starsky
2014-06-30
Stark trea. Gränsar till näääära till 4. Extra eloge för riktigt snyggt foto!
Gigi1943
2014-01-12
Velade mellan två och tre, den var inte speciellt bra och man retar sig på att en mamma nästar skiter i sonen för egen karriärs skull, men den får ändock en trea (svag) för killens vänskap med taivanesen var rörande.
AlbinWesley
2013-04-10
Skitbra. Allting rakt igenom. Lågmäld och sparsmakad, välskriven och välspelad. Ser mycket väl fram emot mer av Liu.
lekke
2011-08-10
En väldigt välgjord, välskriven och välspelad svensk film. Men det dramatiska slutet - var det verkligen nödvändigt? För mig sänkte det filmen till en stark 3:a.
KillerPutte
2011-07-10
(rek.3) Historia som inte engagerar tillräckligt för att färgen blå skall komma på tal.
daniel77
2011-06-10
Skönt med filmer som vågar lita lika mycket (eller mer) till kroppsspråk som till dialog. August är riktigt bra, men gillar även de övrigas underdimensionerade spelstil. Nära långt borta - osvenskt svenskt?
Albion
2011-06-10
I det närmaste påfrestande tråkig om man ska vara snäll. Inte bra helt enkelt. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
Ponsbach
2010-10-10
En av de bästa svenska filmerna på senare år! Lysande!