2.8

Misbehaviour

Året är 1970, och den ambitiösa medelklasstjejen Sally har motvilligt tvingats inse att attityden hos män i hennes omgivning sätter käppar i hjulet för karriären. När hon träffar rebelliska Jo förenas två skarpsinniga kvinnor med olika bakgrund och temperament i kampen för att exponera skönhetstävlingars föråldrade kvinnosyn. Tillsammans med sina medsystrar tänker de genomföra en högljudd protest mitt under Miss World-uttagningen, som direktsänds världen över med Bob Hope som programledare.

Originaltitel Misbehaviour
Regissör Philippa Lowthorpe
Manus Rebecca Frayn, Gaby Chiappe
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Jessie Buckley, Keira Knightley, Gugu Mbatha-Raw, Lesley Manville, Greg Kinnear, Keeley Hawes, Rhys Ifans, Phyllis Logan, Suki Waterhouse, John Heffernan, Emma Corrin, Alexa Davies, Lily Newmark, Samuel Blenkin, Ruby Bentall, Lily Travers, Clara Rosager, Ria Zmitrowicz, Eileen O'Higgins, Isis Hainsworth, Loreece Harrison, Emma D'Arcy, Stephen Boxer

bryngel
2022-02-25
En plåga att ta sig igenom. Ointressant.
2021-10-23
Knappt värd trean, men grundhistorian är tillräckligt intressant för att få betyget att tippa över. Saknas såväl känsla som djup - det blir lite för bagatellartat. (7-/15)
2021-04-09
Underhållande, charmig och smårolig mest hela tiden! Även om det bryts av då och då av några riktigt obehagliga tillfällen. Jag gillar också hur filmen verkligen visar så många olika perspektiv och hur den känns intersektionell. Den gör kanske inga djupa, stora eller unika poänger men den gör många bra poänger på ett lättillgängligt och trevligt sätt. Keira Knightley är som vanligt toppen. Ganska stark trea!
myslas
2020-10-20
Feelgood och allvar i en väldigt fin blandning. Jag gillar framförallt hur de tar sig an det här ämnet utan att få allting att se svart eller vitt ut utan lyckas problematisera på ett väldigt bra sätt. Jag har aldrig varit något större fan av Keira Knightly och ska väl inte påstå att hon utmärker sig här heller direkt men det är en av de bättre roller jag sett henne i. Fotot känns också väldigt rätt för tidpunkten. En väldigt bra film rätt och slätt, jag gillar den bättre än "Battle of the Sexes".
abnormal
2020-04-19
Helt okej. Återberättande utan egentlig känsla eller djup.