2.9

Miraklet på 8:e gatan

Deras hus hotas av rivning när de får oväntad hjälp av mekaniska utomjordningar.

Originaltitel *batteries not included
Alternativ titel Batteries Not Included
Regissör Matthew Robbins
Manus Brad Bird, Matthew Robbins, SS Wilson, Brent Maddock
Genre Komedi, Familjefilm, Science Fiction, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Jessica Tandy, Dennis Boutsikaris, Tom Aldredge, Hume Cronyn, Wendy Schaal, Elizabeth Peña, John DiSanti, Frank McRae, Michael Carmine, Jane Hoffman, John Pankow, MacIntyre Dixon, Michael Greene, Doris Belack, José Santana

isecore
2021-10-02
Söt film med charmiga karaktärer som håller ett lite för högt tempo och gör en hel del berättarmässiga genvägar. Tyvärr har effekterna inte åldrats så väl, men det är ändå en fin matiné-känsla.
Robkiller
2020-10-21
80-tals barnfilm i Spielberg-stuk. Säkert rolig för målgruppen, men kan inte riktigt uppskatta detta.

2013-05-18
Det är utomjordiskt liv, Jim, men inte som vi känner det.
Mikka
2012-03-02
Utomjordingarna är lite charmiga och Jessica Tandy är underbar, men det här är verkligen inte bra i det stora hela. Varken manus eller skådespelarprestationer duger nåt till.

2011-10-04
Urbota dumt men så söt.
ziferN
2011-07-23
Väldigt mysig och underhållande, Jessica Tandy är helt underbar! Perfekt tidsfördriv, stabil 3.
manebane
2008-03-11
Den här fångade mig direkt, skön humor! och söta små utomjodigar men inget slår den sinsesförvirrade damen (Y) me like!
MaraJade
2008-03-09
Charmig film.
Loop
2007-11-27
Så mysig! Söta små utomjordingar.
Smultronsylt
2007-06-14