3.4

Under stormen

En spricka i rumtiden gör att Vera kan rädda en pojkes liv 25 år tidigare, men det leder till att hon förlorar sin egen dotter. Kommer hon någonsin att få tillbaka henne?

Originaltitel Durante la tormenta
Alternativ titel Mirage
Regissör Oriol Paulo
Manus Oriol Paulo, Lara Sendim
Genre Drama, Romantik, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Miquel Fernández, Clara Segura, Mima Riera, Aina Clotet, Albert Pérez, Julio Bohigas-Couto, Luna Fulgencio, Ruth Llopis, Francesc Orella, Ana Wagener, Silvia Alonso, Belén Rueda

100tonvalspäck
2020-07-29
Jag är mycket svag för filmer som har med tid och resan i den eller upprepning av den att göra så blev direkt intresserad av den här filmens premiss. Kruxet med tidsresefilmer är oftast att oavsett hur smart uttänkt det är så kommer det att finnas luckor, så filmen måste vara så spännande/intressant/underhållande att du inte tänker på det. Mirage lyckas relativt bra med det, men vissa val och ändringar känns lite väl orimliga. På det stora hela en spännande film som berörde mig, men antagligen fått ett betygssnäpp "för högt" på grund av mitt intresse för stilen.
2020-05-02
Kan inte säga att jag fick ihop hur allt hade gått till, många omvägar som till slut ledde till ett slut.
Tatty
2019-04-10
Oj vad man verkligen måste vara med in i filmen för att förstå det hela händelse och handlingen! Blev ganska förvirrad över det hela men samtidigt förstod jag ändå när så många saker kopplade ihop med varann! Gillar såna filmer när man blir förvirrad men ändå förstår all dessa kopplingar!
jlam
2019-04-06
Spaniens thrillergeni Paulo levererar igen, lite förnyelse också men samma kvalitet. Att sitta med förstoringsglas och leta logikfel i 128 minuter (för det går säkert att hitta) har aldrig varit min grej, så här är det bara att gilla resan istället. Lyckad tidsresefilm trots den galna premissen. Avancerad, dramatisk och mäktig.