3.9

Miracle in Cell No. 7

En utvecklingsstörd pappa blir felaktigt dömd till efter att en flicka har dött. I fängelset blir han först illa bemött av sina cellkamrater men på ett mirakulöst sätt bygger han upp sin tillit.

Originaltitel Yedinci Kogustaki Mucize
Regissör Mehmet Ada Öztekin
Manus Özge Efendioglu, Kubilay Tat
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Aras Bulut Iynemli, Nisa Sofiya Aksongur, Deniz Baysal, Celile Toyon Uysal, Ilker Aksum, Mesut Akusta, Yurdaer Okur, Yildiray SahinlerSarp Akkaya

mammene
2021-03-16
Var rädd att det skulle bli mycket av allt här och det blev det, men på ett positivt sätt. Men det är lite som en saga alltihop och då inte så logisk alla gånger, men strunt i det för det värmde i hjärteroten många gånger. Lilltjejen är helt underbar och jag funderar hur man kan få en liten tjej att spela så bra och naturligt. Här haglar det av djupa samtal, men hela tiden ligger humorn där och skumpar. Ondska och godhet som pendlar fram och tillbaka, det var omöjligt att värja sig.
Zebulonm
2021-02-02
Mycket bra. Han som spelar Mehmet är grymt bra. Likaså lilltjejen.
Tatty
2020-07-08
Älskar den! Älskar den!! Så himla bra ända från början till slutet! Jösses som jag grät flera gånger under filmen! Tappade räkningen hur många gånger jag grät, så mycket den berörde mig!!
nuffer
2020-05-17
Se originalet från 2013 istället..