2.7

Anna

En man med förmågan att se in folks tankar tar sig an fallet med en problemfylld 16-årig ​​flicka, för att avgöra om hon är en sociopat eller ett offer för ett trauma.

Originaltitel Anna
Alternativ titel Mindscape
Regissör Jorge Dorado
Manus Guy Holmes
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Strong, Taissa Farmiga, Saskia Reeves, Richard Dillane, Indira Varma, Brian Cox, Noah Taylor, Frida Palsson, Alberto Ammann, Antonia Clarke, Jessica Barden, Julio Perillán, Sanny van Heteren, Rod Hallett

Robkiller
2019-06-16
Håller sig lite halvintressant, men tar sig inte riktigt.
2018-07-30
Intressant från början till slut, annorlunda, oförutsägbar, psykologisk, lite mystisk och spännande, sköna dialoger, komiska undertoner och mysiga skådisar. Den känns genomarbetad och inte påskyndad. Skönt också med en nyare film som inte innehåller ett överflöd av specialeffekter, stress och bullriga storstadsgator. Den är förvånansvärt jämn också. Jag satt som naglad, fastän jag såg den mitt i natten. Mycket kamerafokus på ögon. Farmigas fixerade blick är symtomatiskt för filmen. Slutet är inte perfekt, men bra ändå. Och eftersom intresset hålls uppe påverkar det inte helhetsintrycket nämnvärt. Jag fick en uträknad tvåa, men som tur är går jag på magkänsla också. Den får en svag femma.
DukeIgthorn
2016-12-16
Lågbudgetversionen av Inception.
produr
2015-09-21
Trea är väl lite högt kanske men jag gillar stämningen och visst känns mycket igen men lite eget har den ju sen så gillar jag ju Mark Strong och Brian Cox som skådisar också som är helt okey även om den ena inte är med så mycket iof . Okey film i genren om än trean är svag
MetalJukebox
2015-01-05
Tråkigt nog hänger filmen inte riktigt ihop. Den har bra stämning och skådespel men bygger inte riktigt upp något och i slutändan kändes det väldigt platt och ihåligt.
2014-12-16
Intressant upplägg och koncept, men tanigt utfört. Många bra verktyg att arbeta med här som slarvas bort. Dussinthriller.
Berit_L
2014-09-18
Början är lika fascinerande som "Inception" men jag håller med om att den tappar gnistan i slutet.
Venatici
2014-08-29
Intressant story och upplägg som tyvärr föll platt mot slutet.
jonbo
2014-08-09
Funkar för stunden, men det är en ganska krystad historia som lånar från alla andra filmer som redan gjorts i genren.
johnaleks
2014-07-27
en typ av film som hade sin höjdpunkt på 90-talet, visste inte att jag saknat dem så, trots den alltid ojämna kvaliteten