3.4

Minari

En koreansk familj flyttar till Arkansas för att starta en farm på 1980-talet.

Originaltitel Minari
Regissör Lee Isaac Chung
Manus Lee Isaac Chung
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Steven Yeun, Yeri Han, Youn Yuh-jung, Alan S Kim, Noel Cho, Will Patton, Darryl Cox, Esther Moon, Ben Hall, Eric Starkey, Jacob M Wade, James Carroll, Jenny Phagan, Tina Parker, Chloe Lee, Scott Haze

dr_Robert
2021-07-15
Trevlig film med tjusiga bilder och gott skådespeleri. Men historien är tunn med tre n och den avslutande sens moralen direkt tvivelaktig (och oavsiktlig?). Efter hypen är jag lite besviken. Det blir en trea i betyg och den är inte direkt stark heller.
karlmats
2021-07-03
Socialrealism som aldrig riktigt lyfter. Jag känner inte att jag får nån riktig kontext till vad som händer och jag bryr mig heller inte speciellt mycket om nån av karaktärerna. Mormorn ska väl vara nån form av comic relief men att hon vinner en Oscar känns ganska obegripligt. Jag inser att jag är i minoritet, men för mig kan det inte bli nåt annat än 2a.
2021-04-09
Svårt att sätta fingret på vad som är så bra med den här. Den känns fin och mormorn är verkligen en fantastisk karaktär! Alla karaktärer känns levande och på riktigt och tidsandan och viljan att bygga något mer och kärlek och familj och så mycket annat känns liksom på riktigt. Allting byggs upp och funkar till att förstärka detaljerna. En stabilstark fyra!
Ful_fisk
2021-04-06
Stillsamt och fint. Ingen mästerlig film, men engagerande nog att plocka hem en fyra.
HerrNenne
2021-03-28
Poänglöst.
PeterTheW
2021-03-20
Så jäkla underbar! Slow burner rakt igenom men karaktärerna, skådespeleriet och dialogen. Love it!
Dutch
2021-03-01