2.5

Min polare gud

Jerry Landers är en god men ickereligiös man som arbetar som butikschef i en grönsaksbutik. En dag får han ett brev som kallar honom till en intervju, brevet är signerat Gud. Han tror att det är ett skämt och kastar bort brevet men brevet kommer tillbaka igen och igen och till slut ger han upp och går på intervjun. Trots att han är skeptisk förkunnar Landers Guds budskap, att vi kan få världen att fungera med det Gud givit oss.

Originaltitel Oh, God!
Regissör Carl Reiner
Manus Larry Gelbart
Genre Fantasy, Komedi, 70-tal
Skådespelare John Denver, George Burns, Teri Garr, Donald Pleasence, Ralph Bellamy, William Daniels, Barnard Hughes, Paul Sorvino

2019-08-07
Lite småcharmigt och har en del fina poänger, men känns också platt och banal. Och det kanske är lite bajsnödigt av mig men det stör mig hur filmen t.ex. tar upp Columbus som ett missförstått geni och andra kommentarer som är helt missvisande. Men sådant får ändå mig att tappa känsla till filmen. En ganska slät men småtrevlig tvåa ändå.
Lokal_Profil
2003-08-20
Charmigt med gud som halvsenil gammal gubbe med ett sinne (om än torrt) för humor.