2.6

Min farsa är en hjälte

Veronique, som lever med sin skilda mamma, skall åka till Mauritius med sin pappa. För att imponera på en snygging berättar hon för honom att hennes pappa är hennes älskare, som har ett kriminellt förflutet.

Originaltitel Mon père, ce héros
Alternativ titel Mon père ce héros
Regissör Gérard Lauzier
Manus Gérard Lauzier
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Gérard Depardieu, Marie Gillain, Patrick Mille, Catherine Jacob, Charlotte Turckheim, Jean-François Rangasamy, Koomaren Chetty

2011-09-24
Jag mår fysiskt dåligt av detta. Men Depardieu är bra.
2011-08-23
Tar ett tag innan den kommer igång, men tar sig rejält. Snällt och trevligt men inte bara medhårs. Någonstans mellan två och tre i betyg. Garderobsscenen får väl gälla som filmens bästa. (7-/15)
Horrorlover
2009-05-06
Som det verkar för alla andra så fick även jag nyligen se den på franskalektionen. Inget jag gärna ser igen.
Edithea
2008-11-11
Oh well, jag tyckte den var så bra när jag var yngre. Och vår käre Depardieu passar så fint i roller där han får sucka fritt =)
sarkisdemade
2008-10-30
"I hope it's a girl" - en punchline så monumentalt klassisk att Shakespeares samlade verk skäms som hundar och kryper längre in i bokhyllan.

2007-06-12
Hon är ju dum i huvudet. Jag tror att den här filmen är gjord ENBART för att visas i högstadie-franska-klassrum.
HerrArne
2007-06-02
Charmig men lättglömd.
femslag
2006-09-27
Hu, traumatiska minnen från högstadiet då vi fick se den här filmen varje termin. Den blev aldrig bättre för varje gång.
Minik?
2006-09-19
Svagt underhållande, men inte särskilt bra..
makabra
2006-02-11
Såg på franskalektionerna i högstadiet, haha. Minns inte så mkt...Var väl lite sådär inom kategorin hysterisk-franskt som jag minns det.