3.6

Millennium Actress

Animerad film om den forna filmstjärnan Chiyoko. Hon berättar sin livshistoria för intervjuaren Genya.

Originaltitel Sennen Joyu
Alternativ titel The Millenial Actress
Regissör Satoshi Kon
Manus Satoshi Kon, Sadayuki Murai
Genre Romantik, Anime, Animerad, Drama, 2000-tal
Skådespelare Masatane Tsukayama (röst), Mioyoko Shoji (röst), Mami Koyama (röst), Fumiko Orikasa (röst), Shouzou Iizuka (röst), Hirotaka Suzuoki (röst), Kôichi Yamadera (röst)

Kalkonhönan
2015-05-02
Gick inte alls hem hos mig, samma problem som med Tokyo Godfathers, kunde inte känna någonting alls medan jag såg filmen, kanske har med andra faktorer att göra dock. Perfect Blue är och förblir Kon's bästa film!
Punkliv
2014-07-25
Mycket bra film. Min första anime.
MaxMackan
2013-03-07
Herr Kon gör det igen. Inte fullt så stark som Tokyo Godfathers, men det är en mästerligt väv av minnen och historier. Och ett makalöst porträtt av en dement hjärna.
JimCarrey
2013-02-27
Fantastisk
cm_rollo
2012-02-14
helt kär i den här filmen. Satoshi Kon gör ett fantastiskt jobb och blandar minnen och film från Chiyoko's liv
Hypostas
2011-12-29
Väldigt vackert gjord film, men jag blir inte så berörd som jag hade önskat. Perfekt slut dock, som nästan höjer filmen till en fyra.
jwester
2011-07-08
Animationens Mulholland Drive. Inte en falsk ton, mästerligt rätt igenom.
Kebaben
2010-09-14
Inte överdrivet snygg, och storyn i sig känns lite ostig och krystad här och där. Mycket bra och kreativt berättad, dock.
amam
2010-05-21
Väldigt snyggt gjord och fin animering. Beundrar den både som hantverk och konstverk. Tyvärr så var jag inte speciellt imponerad av grundberättelsen vilket drar ner betyget ganska mycket. Men mycket stark trea.
SCI-FIGEEK
2010-03-29
älskade verkligen! Väldigt finurligt sätt att föra vidare historian på!