2.2

Mile 22

Ett elitförband med amerikanska underrättelseofficerare får hjälp av en hemlig taktisk specialstyrka i ett försök att smuggla en ljusskygg och hemlig polis som sitter på väldigt känslig information som kan skada rikets säkerhet.

Originaltitel Mile 22
Regissör Peter Berg
Manus Lea Carpenter
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Lauren Cohan, Iko Uwais, John Malkovich, Ronda Rousey, Carlo Alban, Natasha Goubskaya, Lee Chae-rin, Sam Medina, Keith Arthur Bolden, Jenique Hendrix, Billy Smith, Myke Holmes, Emily Skeggs, Terry Kinney, Brandon Scales, Poorna Jagannathan

djonipony
2022-11-23
Trots både Marky Mark och Iko Uwais blir det inget vidare. Gillar när de ska navigera ut från stan, de borde haft mer sån spänning och dragit ner på den för stora portionen pang pang.
amam
2022-08-14
Lite kul att de kör så hårt på att göra huvudkaraktärerna osympatiska. Också kul att se Lauren Cohen. Annars är det en skjuta skjuta actionfilm som funkar som underhållning men inget speciellt.
Andreas_
2021-12-17
Stor besvikelse eftersom det är en av dom bästa actionregissörerna i Hollywood som står bakom kameran, Peter Berg himself och jag vet inte riktigt vad han pysslat med här, känns ungefär som att han och hans kompis Mark Wahlberg var på semester och samtidigt kom på en actionfilm som dom började göra utan någon inverkan av en duktig producent och manusförfattare...det känns lågbudget om det mesta faktiskt och Mark Wahlberg som är en duktig skådis har en sån osympatisk roll här att man orkar inte ens engagera sig för hans rollkaraktär och dom övriga får ingen tid att bygga upp några karaktärer heller, så tyvärr, det blir stelt och tråkigt och man tänker, men snart blir det ändå action, för filmen är ju B-films kort (90min) och då jäklar...men icke det heller, Peter Berg lyckas varken få till fighting scener eller skottstrider spännande eller intensiva eller ens välgjorda...känns som att han vill göra en "The Raid" med Iko Uwais men misslyckas totalt...kanske detta hade kunnat bli något om Gareth Evans fått stå bakom kameran...vem vet och vem vet hur man fick med John Malkovich på detta projekt, han har en sån liten roll att det nog var en lätt lönecheck kanske eller så var även han med på semestern kanske och bara hjälpte till, det finns mycket bättre actionfilmer där ute men visst fungerar den att se åtminstone en gång och inget mer, man glömmer den ganska snabbt dessutom, kul är väl ändå att Iko Uwais får sitt hollywood genombrott här, jag tycker dock att han gör sig mycket bättre på sitt eget språk i sina indonesiska actionrullar såsom the raid, men filmen duger gott till en bakis söndag i soffan och landar på en stabil 2:a
finkan
2021-11-20
Helt ok film
Rele
2021-09-03
En spännande film med alldeles för mycket våld. Några duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en stark tvåa.
Hanness
2019-12-12
Kass
Djason
2019-12-10
Rörig film med ett kasst slut. Filmens behållning är de snygga actionscenerna som räddar denna film från en totalflopp.
Albion
2019-10-19
Rörigt, sjukt jobbig huvudroll och fullständigt överinflation i meningslöst våld. Enda lilla positiva är att jag gillar high-technivån och även om det förstås också är överdrivet så är det ofta kul. Betyget blir en svag 2;a dvs 2-
ulpe01
2019-10-02
Klarade mig nästan inte hela vägen till slutet, men kämpade mig dit till sist. Är Wahlberg Peter Bergs De Niro till sin Scorsese fast utan några riktigt bra filmer? Hade kul med Iko Uwais fightscener, men skulle mycket hellre kolla in "The Raid" på repeat än att se den här röriga filmen igen.
Murvel48
2019-08-12
En extremt stökigt och osammanhängande berättad film full av ologiskheter och irriterande foto.