2.6

Miffo

Tobias är nyutexaminerad präst som börjar jobba i en av Stockholms fattigaste förorter i tron att han ska kunna förändra världen. Den grå betongen står i bjärt kontrast till hans trygga, borgliga hem. Här träffar han Carola som lever på socialbidrag och bor tillsammans med sin alkoholiserade mamma. Kärlek uppstår, men kan deras världar förenas?

Originaltitel Miffo
Regissör Daniel Lind Lagerlöf
Manus Malin Lind Lagerlöf
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jonas Karlsson, Livia Millhagen, Ingvar Hirdwall, Liv Mjönes, Kajsa Ernst, Isa Aouifia, Fyr Thorvald Strömberg, Carina Boberg, Gustav Levin, Malin Crépin, Robin Keller, Jan-Erik Emretsson, Joel Östlund, Stig Asp, Eva Dahlman, Lena Mossegård, Anders Palm, Göthe Maxe

Skapad 2019-12-18 av Filangee
Miffo, ja enligt mig är det verkligen rätta benämningen på denna film. Handlingen utspelar sig i en liten ort där prästen Tobias (Jonas Karlsson) är nyinflyttad. Hans mål med förflyttningen ...   Läs mer »

Skapad 2019-12-16 av Kiril
Tobias är, mot sina föräldrars vilja, en nyexaminerad präst som är trött på sin småborgerliga tillvaro och bakgrund och söker därför medvetet en plats som präst i en förort i hopp om att ...   Läs mer »

2017-09-29
Det finns pytte lite humor i den här filmen, annars är den inte mycket för världen... och den är ganska tragisk dålig!!
picklessmulan
2017-08-20
Egentligen ett dåligt manus men ändå underhållande
2016-10-18
En bra, rolig och underhållande film där Jonas Karlsson gör en av sina bästa roller.
Tatty
2016-01-08
Älskar Miffo och Jonas Karlsson. Han är så jävla bra!! Filmen är så rolig, galen och bra.
AlbinWesley
2015-08-27
Ohyggligt stereotyp svensk komedi.
Berniey
2013-10-16
Börjar mycket lovande och skådespelarna gör bra ifrån sig, men som helhet blir det inte så lyckat, men stundvis är deb bra och några dråpliga scener finns det som höjer den till någorlunda godkänd nivå.

2013-10-03
Härlig och underbar film.
TobiasRydén
2013-09-17
Manuset är den förutsägbara standardmallen för en svensk feelgoodkomedi, men kemin mellan Millhagen och Karlsson kan t.o.m. jag charmas av.
Gigi1943
2013-02-25
Stark trea (på gränsen till fyra), den är faktiskt väldigt bra men bäst är ju skådespelarna, de är suveräna, bravo allihop! Det är väl bara det gamla vanliga när det gäller svenska filmer, synd att det inte är textat så man hör vad de mumlar (nej, jag har inget fel på min hörsel!)
TimBuckley
2013-02-10
(rek 3a) Allt som allt och genomgående sådär småputtrande lagom bra som svensk film faktiskt kan vara, med en enkel bashistoria och ganska gott skådespel. 3a.