2.7

Morden i Midsomer - The Killings of Copenhagen

Barnaby och Nelson går samman med två kvinnliga danska polisdetektiver efter att Eric Calder blivit förgiftad när han öppnat en av sina berömda kakburkar med golden clusters i.

Originaltitel Midsomer Murders - The Killings of Copenhagen
Regissör Alex Pillai
Manus Paul Logue
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Neil Dudgeon, Gwilym Lee, Fiona Dolman, Tamzin Malleson, Sanjeev Bhaskar, Ann Eleonora Jørgensen, Birgitte Hjort Sørensen, Marie Askehave, Nicolaj Kopernikus, Caroline Goodall, Adrian Lukis, Poppy Drayton, Joanna Scanlan, Jonathan Barnwell, Marcus Hutton

mammene
2014-08-11
Trevligt att hamna i Danmark och fallet var rätt knivigt. Allt avslutat med stor lycka.
Kulturgam
2014-08-09
Fullt duglig och skönt att slippa den engelska landsbygden för en gångs skull (undrar hur mycket danskarna betalade...?). Men den krystade putslustighegen är extra påtaglig här. Tonen i dessa scener, emellan Barnaby, fru och hund, är malplacerad då resten av filmen inte besitter denna tongivning.
Dele
2014-08-05
Biten med graviditeten hade de kunnat hoppa över, men detta var väl en hyfsat underhållande kriminalare.