2.2

Midnatt vid floden

Advokaten Declan Fitzpatrick från Boston köper en övergiven sydstatsvilla utanför New Orleans. Snart efter att han flyttat in början han se och höra personer som bott i huset tidigare. Samtidigt förälskar han sig i den vackra Lena Simone, vars släkt har en koppling till huset.

Originaltitel Midnight Bayou
Regissör Ralph Hemecker
Manus Stephen Tolkin
Genre Drama, Romantik, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Jerry O'Connell, Lauren Stamile, Alan Ritchson, Ciera Payton, Faye Dunaway, Ashley LeConte Campbell, Shawn Carter Peterson, Isabella Hofmann, Alejandro Rose-Garcia

2023-04-08
Storyn med spöken, familjeproblem och romantik är tramsig, men vägs upp av riktigt läckra miljöer och en skön stämning. Dög gott att slötitta på.
2016-10-28
Ganska spännande film med bra skådespelare. Svag 4:a.
Starlette
2014-04-10
2012-02-27
Det kändes lite fel med Jerry O'Connell i den rollen men det funkade väl okej på det stora hela.

2012-02-14
Svag, svag tvåa. Sa jag svag tvåa?
theFeber
2009-08-22
Hade vissa stunder men i övrigt var det rätt intetsägande.
Luciphere
2009-08-20
Inte för att jag läst boken filmen är baserad på, men den kan inte gärna vara sämre en denna trista, platta tolkning. Svagt kärleksdrama med övernaturliga inslag, knappt värdig en 2:a.
Blink182
2009-08-17
Efter att ha sett Död på nytt för ett tag sen som var otroligt bra så blev den här filmen bara skrattretande dålig. Töntig film tyvärr
Bellan
2009-08-10
Jag älskar Nora Roberts böcker. Har alltid lite övernaturligt och romantik.
NoWireHangers
2009-04-13
Trist nutidsberättelse varvas med trist bakgrundsberättelse. De två av de tidigare Roberts-filmerna jag sett var inget vidare men den här var sämre. Konstigt att Dunaway inte kan hitta bättre filmer att va med i.