2.7

Miami Blues

Väl ute ur fängelset kommer Junior över en polisbricka och en tjänstepistol och kan som falsk polis fortsätta på brottets bana. Men den riktiga polisen är honom snart på spåren.

Originaltitel Miami Blues
Regissör George Armitage
Manus George Armitage, Charles Willeford
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Alec Baldwin, Jennifer Jason Leigh, Fred Ward, Nora Dunn, Charles Napier, Paul Gleason

Skapad 2019-10-29 av BobbyPeru
Miami Blues är en tuff modernisering av film-noir-genren. Den är baserad på ett antal kriminalromaner av Charles Willeford (en framliden författare som filmen f.ö. är tillägnad). Dessa kriminal...   Läs mer »

ItalyErik
2023-12-29
Märklig blandning av våldsam thriller och svart komedi som blivit något av en kultfilm. Även om jag kan förstå varför tycker jag inte den är helt lyckad. Framför allt känns Alec Baldwin inte riktigt rätt som sociopat. Fred Ward däremot är grym som sävlig snut.
2016-10-29
Väldigt bra, spännande och stundvis även ganska rolig film med väldigt bra skådespelare. Svag 5:a.
jonbo
2016-05-04
Funkar väl men Baldwin känns felcastad.
2014-04-01
Små skön film med en ung Baldwin.Men någe större kvalitee på filmen är det dock inte.
Bomkia
2014-03-10
Omslaget får filmen att framstå som en vanlig polisactionkomedi. Men detta är klart mer brutalt och Baldwin är riktigt bra som en psykopatisk och charmig mördare. Fred Ward gör också bra ifrån sig. 3a.
Berniey
2013-02-02
Gillar detta trots att Alec Baldwin inte känns helt rätt i sin roll!Filmen är sevärd och skiljer sig från övriga filmer i denna genre på ett positivt sätt!
produr
2010-02-26
åh fred ward är ju så skön i sin roll här
jimmyringo
2008-04-28
Dålig film med en överspelande Baldwin. Konstig och tempofattig. En kalkon!
escaperel
2008-04-27
Ganska seg historia, dock med bra skådisar.
FilmGuden
2008-03-20
Kul idé med Alec Baldwin som fejkad civilpolis. Alec Baldwin gör ett bra jobb, och Fred Ward är underbar som alltid. Underhållning, och helt okey.