3.5

Messiah 2: Vengeance Is Mine

I uppföljaren till Messiah så undersöker Red och hans team flera mord som kan ha ett samband med fyra mord som skett flera år tidigare. Fyra män blev fällda för morden men nu verkar det som om de kan vara oskyldiga och den riktige mördaren är ute efter hämnd.

Originaltitel Messiah 2: Vengeance Is Mine
Regissör David Richards
Manus Lizzie Mickery
Genre Drama, 2000-tal, Thriller, Kriminalare
Skådespelare Ken Stott, Neil Dudgeon, Frances Grey, Art Malik, Gillian Taylforth, Alun Armstrong, Vincent Regan, Emily Joyce, Shaun Dingwall, Michelle Forbes, David Quilter, Kieran O'Brien, Angela Bruce, Jon Strickland, Velibor Topic

2015-01-16
I denna uppföljande miniserie till mycket sevärda "Messiah" får jag återigen stifta bekantaskap med DCI Red Metcalfe och hans kollegor när de står inför ett fall med en seriemördare. Jag får här 180 härliga minuter(2 avsnitt) av en väldigt välskriven, mörk och tät historia med duktiga skådespelare och ett foto som skapar stor stämning. Första 10 minuter känns som vilken brittisk kriminalare som helst men sedan växer berättandet. Jag tycker väldigt mycket om detta. 4-
ellaine
2010-11-08
De är bra alla fyra men den här tycker jag ändå är bäst.
finkan
2008-07-15
gillar denna jättemkt
Aequitas
2006-04-24
svag trea. inte lika bra som den första.
sQuiGboBBle
2006-04-16
Inte alls lika smart eller bra som den första. Upplösningen i denna kom även för snabbt och man kunde aldrig hinna gissa vem som var mördaren.