3.6

Messiah

Red Metcalfe och hans team försöker lösa ett fall där en seriemördare ersätter offrens tungor med silverskedar. Det tar inte lång tid för Metcalfe att räkna ut att vad offren har gemensamt är att de alla har namn efter Jesus 12 apostlar.

Originaltitel Messiah
Alternativ titel Messiah I: The First Killings, Messiah - The first killings & The reckoning
Regissör Diarmuid Lawrence
Manus Lizzie Mickery
Genre Drama, Thriller, Mysterium, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Kieran O'Brien, Edward Woodward, Ken Stott, Jamie Draven, Frances Grey, Neil Dudgeon, Michelle Forbes, Art Malik, Gillian Taylforth, Juliet Diamond, Tony Lucken, Serena Gordon, Howard Crossley

2015-01-16
Det är verkligen svårt att njuta av en film som detta, med undantag av Tilda Swintons fantastiska agerande, då den kommer med så mycket mörker och svårmod. Detta blir då en film som man ser en enda gång och inte mer, inte för den är dålig snarare tvärtom utan för att den kräver och ger ingen njutning i sin filmupplevelse. Då har jag lättare att se om "Beautiful Boy(2010)" som även den tar upp perspektivet ur föräldrars synvinkel efter deras son orsakat en skolmassaker. 3+
Ve72
2012-10-05
Riktigt spännande!! Mycket mörkare och bättre än brittiska kriminaldrama brukar vara. Riktigt bra manus!
MaraJade
2009-10-29
Bra deckare, vars slut faktiskt överraskade mig en aning.
finkan
2008-07-15
superbra..
santiago
2006-04-12
Bra deckare.
Aequitas
2006-04-10
britterna är världsbäst på kriminalare, det bara är så.
Linda86
2006-04-09
Man ryser... Shit, jag älskar den här serien!
sanna-68
2006-04-04
Jag har läst boken och är inte besviken av filmen! Läs boken!!!!
sQuiGboBBle
2006-04-03
Jag gillar brittiska kriminalare, de har en skön känsla och stämning över sig och denna var inget undantag. Riktigt snyggt plåtad, bra musik och överraskande uppgörelse.
jenns
2006-04-02
kan man kalla det en film? är det inte mera en serie? nåja