Men, jag skulle ju bara hjälpa till...

Polisen Jens har en bred bekantskapskrets som även inkluderar personer med tämligen ljusskygga affärer - och han råkar på grund av dessa hamna i onåd hos diverse argsinta och hårdhänta grupperingar.

Originaltitel Den Gode Strømer
Alternativ titel The Good Cop
Regissör Lasse Spang Olsen
Manus Lasse Spang Olsen, Kim Bodnia
Genre Komedi, Action, 2000-tal
Skådespelare Kim Bodnia, René Dif, Nicolas Bro, Robert Hansen, Iben Hjejle, Thomas Bo Larsen, Nikolaj Coster-Waldau, Jens Okking, Rikke Louise Andersson, Kenneth Carmohn, Thomas Chaanhing, Laura Drasbæk, Slavko Labovic, Zarko Labovic, Kjeld Nørgaard, Lene Tiemroth

sawa
2017-10-05
Nej. Den var inte alls bra. Obegriplig story, osannolika händelser. Trams.
2014-12-26
Förutom att Lasse Spang Olsens filmer kommer med härliga och underhållande karaktärer från fel sida om lagen, skön humor och danska skådespelare av bra klass så finns det just det extra elementet av suveräna och kul stunts som ger extra krydda till hans filmer. Det som gör denna film till en helt OK film är förutom underhållande stunts filmens tempo och skådespelarna som agerar i den eller rättare sagt skådespelaren. Detta är Kim Bodnias film helt klart.

2011-10-03
Svag trea bara för att jag tycker Bodnia presterar trots klent manus.
2010-08-20
Detta känns som något som Olsen och Bodnia har hafsat ihop för att rida på vågen efter "I Kina..." och "Gamla män...". Riktigt rolig emellanåt men ju längre filmen går desto tydligare märker man ur ihåligt manuset är. Så småningom spårar den ur totalt. Svag trea. (7/15)
Goirwei
2008-07-17
sevärd
Mat1az
2008-05-08
Mycket svag trea. Filmen skulle ha varit klart mycket bättre om man skippat den där jävla "Little less conversation" -låten. Förstör ju hela stämningen när de börjar spela den och den där andra jävla dunka-dunka techno låten. Är det för att han där snubben från Aqua är med som det måste vara sådan musik? Annars är det en riktigt underhållande film i typsik danks-smågangster-stil. Det totalt action-överexponerade slutscenen var ju guld. Ha ha. Rastasnubben var för övrigt skönaste personen i hela filmen, vilken jävla röst.
JohanHag
2008-04-05
jag trodde att detta var hans debutfilm typ, långt ifrån samma klass som "I kina käkar de hundar" t ex. Mycket känns B men den hade ju vissa roliga saker
Mikala
2007-07-10
Mycket pangpang och full action. Inte vad jag normalt sett brukar gilla men helt klart var detta en rolig film. Stort plus för att kommentatorspåret var textat till svenska, det hör inte till det normala. Mer sånt tack. :)
vhanzon
2007-05-18
Underhållande är den absolut, men når inte riktigt upp i samma nivå som många andra bra danska filmer i samma genre: Pusher, I Kina käker de hundar, Bleeder etc. Kim Bodnia är störtskön i huvudrollen men det är något som saknas. 2+
TobiasFünke
2007-05-03
Kan rekommendera "I kina käkar de hundar" och "Gamla män i nya bilar" istället- roligare, coolare och way bättre än denna, PLUS att Kim Bodnia är med. Detta är en mindre charmig variant av dansk action, men helt klart ganska underhållande.