3.7

Memories of Matsuko

När en högskolestudent en dag får veta att hans länge saknade släkting Matsuko Kawajiri har hittats död i en park så ger han sig ut för att ta reda på om hennes liv hade haft något värde. En tragikomisk historia om en kvinna som väntar hela livet på att hitta den sanna kärleken.

Originaltitel Kiraware Matsuko no isshô
Alternativ titel Memories of Matsuko
Regissör Tetsuya Nakashima
Manus Tetsuya Nakashima, Muneki Yamada
Genre Drama, Komedi, Musikal, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Yûsuke Iseya, Teruyuki Kagawa, Miki Nakatani, Asuka Kurosawa, Anna Tsuchiya, Mikako Ichikawa, Eita, Aoi Sola

Zebulonm
2018-03-20
En väldigt bra film. Ett tragiskt öde. Men det finns även en hel del fina stunder och även roliga.
Redfield4ever
2013-12-28
Den är klart bättre än Nakashima's "Confessions", då denna lyckas gå från någorlunda intressant till riktigt involverande. Den är rolig och sorglig, hyllande och fördömande, ful och vacker. "Memories of Matsuko" fick mig att sträcka mig efter näsduken, vilket ärligt talat inte krävs så mycket för att få mig att göra, men den tillhör filmerna som förtjänar den responsen. Intressant film som hanterar budskapet "life is what you make it" utan att göra det översimpelt eller idiotiskt. Om något förtjänar den respekt för det!
Hindsight
2013-05-29
Om Amelie hade varit en tragisk historia hade den förmodligen sett ut såhär. Helt klart intressant kombination av stilelement.
-kakihara-
2013-04-17
Har en massa roliga inslag men också en rätt mörk historia... Blev känslomässigt berörd här och där faktiskt och det är ovanligt för min del. Bra film!
LKfen
2013-03-24
Tragiskt öde. Om man gillar färg är det här en bra film...
#54
2013-03-18
Jag har väldigt svårt för den här estetiken.

2012-02-04
segt!
Satai
2012-01-20
Riktigt bra, men tragisk.
MrKey
2011-08-19
Börjar lite trevande och man tror inte man ska ryckas med i filmen. Men sen tar det fart och den är helt fantastisk rakt igenom!
foppa99
2010-12-28
ett av de bästa o mest intressanta karaktärsporträtt jag sett på film. otrolig film detta.