2.5

Melissa P

Handlar om 14-åriga Melissa (Maria Valverde) som inte får den uppmärksamhet hon önskar av sina föräldrar samtidigt som hon saknar sin bortgångna mormor. Hon finner ett sätt att få utlopp för sina känslor och tvekar inte inför riskfyllda sexuella förbindelser. Det är också vad hon skriver om i sin dagbok. Filmen är baserad på den internationella bästsäljaren "One Hundred Strokes of the Brush Before Bed".

Originaltitel Melissa P.
Regissör Luca Guadagnino
Manus Barbara Alberti, Cristiana Farina, Luca Guadagnino
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Carlo Antonelli, María Valverde, Peter Shepherd, Claudio Santamaria, Fabrizia Sacchi, Alba Rohrwaher, Primo Reggiani, Davide Pasti, Nilo Mur, Marcello Mazzarella, Francesca Madaro, Elio Germano, Letizia Ciampa, Geraldine Chaplin, Vania Cadura

mattarello
2018-02-24
Rent ut sagt bedrövlig. Långt ifrån den fina filmiska kvalitet som Guadagnino uppvisat i senare verk.
Vitus
2011-08-05
ingen unik film direkt. typiskt seriös tonårsdrama.
mongomoves
2010-05-08
hade varit skönt om italienarna hade slutat göra film ändå (inte bara på grund av denna).

2009-03-01
Tragisk för tragikens skull.
HerrArne
2008-05-06
Märkligt drama som berör och med en utmärkt Geraldine Chaplin som farmor.
snoqalf
2007-07-12
En av två italienska filmer jag hittils sett. Rätt bra stundtals. Annars var det väl en hyfsat standard tonåring-på-glid-historia. Fast utan drogerna. Skönt slut också.
hantuggarkex
2007-05-07
man blir fett sur på henne hela tiden. och på alla andra också! vet itne rikigt vad man ska säga om filmen, lite mycket sex kanske.

2007-03-14
Lite hemsk och omskakande historia om en ung tjej som söker efter en lämplig identitet och dämpar sin sorg med diverse sexuella aktiviteter. Eftersom mycket av filmen fokus ligger på det sexuella får man gott erkänna att det är överraskande bra prestationer från skådespelarna, i synnerhet från den då 18-åriga tjejen som spelar huvudrollen.
WinDrop
2007-02-15
Bättre än förväntad, var hon föresten inte över 15 när oskulden rök? Hur som helst så var det svårt att bli engagerad i denna, tyckte mest den påminde om en mjukporris.
Flickebarnet
2006-10-19