2.2

Mean Girls

Nya studenten Cady Heron välkomnas till toppen av den sociala näringskedjan av elitgruppen med populäratjejer som kallas "The Plastics". De styrs av den manipulerande ”drottningen” Regina George och hennes ”undersåtar” Gretchen och Karen. Men när Cady gör det stora misstaget att falla för Reginas ex-pojkvän Aaron Samuels hamnar hon själv i skottlinjen.

Originaltitel Mean Girls
Alternativ titel Mean Girls: The Musical
Regissör Arturo Perez Jr, Samantha Jayne
Manus Tina Fey
Genre Drama, Komedi, Musikal, 2020-talet
Skådespelare Angourie Rice, Reneé Rapp, Auli'i Cravalho, Jaquel Spivey, Avantika, Bebe Wood, Christopher Briney, Jenna Fischer, Busy Philipps, Tina Fey, Tim Meadows, Jon Hamm

HerrNenne
2024-03-10
Kändes daterad, platt och ointresserad.
Engravadlax
2024-02-21
Det var knappast det här jag förväntade mig av en Mean Girls-remake. Bortsett från att det är mer eller mindre samma manus med samma karaktärer som i förlagan--lite fantasilöst, imo--så har väl statusnormerna i en amerikansk gymnasiemiljö troligtvis förändrats sedan början av 00-talet? Bortsett från att denna Regina George är, öh, baktung. Jag har också svårt att förstå valet att göra en musikal--å andra sidan har jag alltid svårt att förstå att någon kan ha valt det.