3.7

Me and You and Everyone We Know

Christine Jesperson är en kontaktsökande performance-artist som använder sig av sina unika artistiska visioner för att närma sig den eller det hon vill ha. Richard Swersey är en nyligen frånskild skoförsäljare och far till två pojkar, och han väntar på att något fantastiskt ska hända i hans liv. Men när han möter den betagande Christine drabbas han av panik.

Originaltitel Me and You and Everyone We Know
Regissör Miranda July
Manus Miranda July
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare John Hawkes, Miranda July, Miles Thompson, Brandon Ratcliff, Carlie Westerman, Natasha Slayton, Najarra Townsend, Hector Elias, Tracy Wright, JoNell Kennedy

Albion
2020-12-22
En varm film om ensamma och lite kantiga människor. Sedan att det kryddas med lite väl hårt skruvade perversiteter som inlindas i sockervadd typ, gör att det blir lite konstigt att hantera. Jag bestämmer mig ändå för att jag gillar denna film så pass att det får bli en svag 4;a, dvs 4-
Emsisa
2015-05-30
Det var en gissad 5:a, men det blir en stark 3:a. Filmen hade flera bra scener och jag blev väldigt fångad av musiken som användes stundtals. Dock var den lite för "indie" ibland och det hände inte särskilt mycket.
ryderup
2015-05-01
Kändes lite för stum och lite för låt-oss-vara-ännu-en-indiefilm-med-småknasiga-men-sympatiska-karaktärer.
2014-12-14
En film som detta är vad jag behöver då och då mellan allt annat jag ser i filmväg. Denna film känns äkta och det främst för att den försöker porträttera äkta känslor och människor handlingar. Vissa scener och karaktärer skruvas åt lite extra åt det fantasifulla hållet men jag blir lycklig när jag ser film som detta. Skön film! 3+
skinnyskaller
2014-12-04
Tämligen harmlös, men i själva verket också helt meningslös. En ”quirky indiefilm” till och jag skjuter mig. 3,5/10
oliver_twistor
2014-10-30
Jag brukar gilla skumma filmer, men den här filmen är tyvärr inte så engagerande.
Dutch
2014-05-04
Mysig.
Guldbuddah
2014-04-17
Sannerligen en skum film, men absolut inte dålig för det!
LKfen
2014-04-06
Mycket bra. Fin och underhållande. Man blir glad av den.
SUKOF
2014-02-25
Är faktiskt tvungen att höja från 4 till 5.