2.3

McCoy

Karen är en mycket skicklig inbrottstjuv som blir villkorligt frigiven efter sex år i fängelse. Hon vill leva hederligt men hennes son kidnappas för att tvinga henne att delta i en sista storkupp.

Originaltitel The Real McCoy
Regissör Russell Mulcahy
Manus Desmond Lowden, William Davies, William Osborne
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kim Basinger, Terence Stamp, Val Kilmer, Gailard Sartain, Zach English, Raynor Scheine, Deborah Hobart, Pamela Stubbart, Andy Stahl, Marc Macaulay

dudson
2015-04-15
Charmig liten film där alla skådisar ser väldigt fräscha och pigga ut. Bra lycko piller när man känner sej nere.2+
2014-11-28
När jag som 13-14-åring första gången såg denna film så var det spännande att se filmer som denna men med blicken i backspegeln så är detta idag inte mycket att hurra över. Detta är en ganska tråkig gangsterfilm som inte riktigt levererar det den ska. Det som dock fortfarande är kul är att se Val Kilmer visa vad han kan vilket idag är sällsynt.
2014-09-24
En rulle som om jag minns rätt inte mottogs speciellt bra ens när det begav sig. Lite synd då detta är en lättsmält underhållande bagatell med ett gäng sköna karaktärer. Men vill man se en renodlad heist-rulle blir man antagligen besviken.
Djason
2012-09-26
På den här tiden var inte Kim Basinger förstörd av alla skönhetsoperationer, har iof inget med filmen att göra. Filmen är väl en ok actionfilm men inte mycket mer.
Maxter
2010-08-29
En helt okej 90-tals rulle! Mycket underhållning !
Zipper
2009-06-18
Basinger och kvalitet syns sällan i samma mening.
Totenkopf
2008-10-31
Inte mycket att hurra för.
avante
2008-09-29
Kvinnliga hjältar är tufft men det hjälper inte alltid... (Vill man se något liknande fast bättre ska man se "tracys hämnd")
2007-10-18
Klyschorna duggar lika tätt som de logiska kullerbyttorna. Men undehållningsvärdet är okej.

2007-07-07
Ganska okay.