2.2

Max Payne

Max Payne har inget att förlora längre. Den egensinnige mytomspunna polisen är på jakt efter de som mördat hans familj och hans partner. Han är besatt av tanken på hämnd och ger sig i kast med en utredning som blir en mardrömslik färd ner i en mörk undre värld.

Originaltitel Max Payne
Regissör John Moore (I)
Manus Beau Thorne
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Mila Kunis, Beau Bridges, Ludacris, Donal Logue, Chris O'Donnell, Amaury Nolasco, Kate Burton, Joel Gordon, Rothaford Gray, Rico Simonini, Ted Atherton, Olga Kurylenko, Nelly Furtado, Jamie Hector, Marianthi Evans

Skapad 2019-12-20 av rhide
\"I was already so far past the point-of-no-return I couldn't remember what it had looked like when I had passed it.\...   Läs mer »

Skapad 2019-11-30 av crawler
Ofta står första intrycket av en film i direkt relation till de förväntningar som föregår den. Ju lägre de är desto större är chansen att bli positivt överraskad. Det finns dock undantag. T...   Läs mer »

Bloodcolored
2012-09-27
Stämningen och miljöerna klockrena. Synd att inte resten riktigt lever upp till det.
ryderup
2012-05-21
Ja. Vad ska man säga. Det här är ju ingenting alls.
Podpolkovnik
2012-03-01
Spelet var snyggt, men den här filmen är urusel.
Ninjatroll
2012-01-08
Det är hyfsat snyggt stundtals men sällan har någon varit så felcastad som Mark Wallberg är här. Sen är manuset bara en samling klychor och lånade idéer, "valkyriorna" används på tok för ofta så det blir uttjatat och det är rätt trist.
TimBuckley
2012-01-05
(rek 2a) För mig är den här filmen bara ytterligare ett bevis på att folk inte kan låta bli till att frestas när det erbjuds tillfällen till att gnälla eller hylla i kör. Filmen är ganska medelmåttig (2a) när det gäller själva historien och manuset. Men det visuella är allt annat än medelmåttigt, utan tvärtom riktigt läckert filmen igenom. Snöfall, regn, slow motion-läckerheter & en stenhård superhjälte. Å när det kommer till skådespelet så gör man klokt i att notera att det är stilistiskt serietidnings läckerhet som har eftersträvats & inte något realistiskt vardags-sobert. "Spelet" kunde jag inte bry mig mindre om. Vad mer önska en grå vardagskväll i Januari? Lite starkare soundtrack/skådespel hade inte skadat, men vafan. När får man allt? Manus 2a, Visuellt 4a = 3a.
Greigh
2011-08-22
Spelet är ju hundra gånger bättre!
Gbgkille
2011-08-20
Nej, tyvärr en besvikelse
Robkiller
2011-07-16
ok att det ska handla om en deprimerad hämndlysten polis som går bärsärkagång... men för det behöver man inte lägga en timme på att visa hur deprimerad han är.. det blir jäkligt segt.... sen att Mark Wahlberg inte verkar bry sig nämnvärt gör väl inte direkt detta nå bättre. Handlingen är lite mysko och det känns som det tar en timme innan filmen börjar, men det blir en del bra action på slutet.. så den får väl duga.
Grebleppen
2011-07-09
Om man ska ha spelet i åtanke när man recenserar den här filmen lär den alla gånger få en etta... Men som film för sig så var den dock ganska larvig. men storyn var helt ok. Vissa scener var tunga. så jag måste ge den en 3a.
LaDecima
2011-07-02
Inte så bra, dock snyggt gjord ibland.