2.7

The Matchmaker

Marcy är assistent till senator McGlory som är mitt inne i en omvalskampanj. Han har dock problem att få de irländska rösterna, så Marcy skickas till Irland för att leta reda på McGlorys släktingar.

Originaltitel The MatchMaker
Alternativ titel Äktenskapsmäklaren
Regissör Mark Joffe
Manus Karen Janszen, Lois Nowra, Graham Linehan
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Janeane Garofalo, David O'Hara, Milo O'Shea, Rosaleen Linehan, Maria Doyle Kennedy, Denis Leary, Jay O Sanders, Paul Hickey, Saffron Burrows, Olivia Caffrey

2014-11-15
Detta är ingen direkt speciell film men om man som jag gillar Janeane Garofalo och hennes väldigt ironiska attityd så har den sina ögonblick. Visst, finns det också lite trivsamma irländska karaktärer men den orkar inte upp till ett godkänt betyg trots sina små ögonblick av både skratt och roliga karaktärer.
choklatchip
2013-05-19
Jag tycker man kan vara förlåtande med mycket i romantiska komedier men A och O är att det finns kemi mellan de som ska vara kära. Tyvärr brister det en hel del av den varan här. Inga blickar, mycket lite vånda och förtvivlat lite passion.
Paramis
2012-12-01
Fin film med en söt Janeane och flera sympatiska karaktärer, senatorn spelade väldigt bra.
Biolm
2009-07-13
Jag och min mor hade också kul då vi såg den.
kexchokladet
2008-02-20
En härlig må-bra film. Garofalo är en underskattad aktris som tyvärr inte får så mycket roller i större produktioner
Blackemperor
2005-11-18
Den här filmen är Tanfastic!!!
Penny_lane
2004-07-10
tycker mycket om denna. Struntar blankt i att det är klicheer i massor om irländarna, men Irländare tycks ta livet med en klackspark och det gör jag med. Älskar slutminuten...
Mammzen
2002-07-20
Jag och min mor had iaf kul när vi såg den.
pryzze
2002-07-18
Kunde inte låta bli att tänka på "Local Hero". Fina naturbilder.
flashbaza
2002-07-17
Löjlig, trångsynt klichéfilm. Princip1:a.