2.2

Masters of Horror - The Damned Thing

Första delen av andra säsongen. Någonting terroriserar Kevin Reddles familj och staden han bor i.

Originaltitel Masters of Horror - The Damned Thing
Regissör Tobe Hooper
Manus Richard Christian Matheson
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Sean Patrick Flanery, Marisa Coughlan, Brendan Fletcher, Georgia Craig, Alex Ferris, Ted Raimi, Clint Carleton, Ryan Drescher, Tracy Waterhouse, Eileen Barrett

Kalkonhönan
2015-05-17
Ganska så bra, en av Hoopers bästa filmer denna sidan av millenniet.
Grillo
2014-10-21
Den här gillade jag faktiskt. Ett välgjort mysterium med skräckinslag som funkar utan att vara in your face. Inte helt säker på om jag gillar slutet dock.
TheHorrorfan
2014-05-25
Gillade den här faktiskt. Lik "The Happening". Enda skillnaden är att den här var ganska bra och det är inte "The Happening".
AlbinWesley
2013-10-16
Till en början rätt bra, obehaglig i sin oberäknelighet. När slutet kommer och det uppdagas vad det var för idioti som låg bakom ondskan är det dock mest så att man suckar och stönar och tänker att nej men hu vad dåligt. Så då blir tvåan hemskt svag istället.
SilkyMoll
2013-07-25
Tycker att denna del är helt ok. Fått väl hård kritik mot sig. Gillar mystiken och obehaget som följer med det. Stabil skulle jag vilja säga.
DrJW
2013-06-06
Lika skrattretande som The Happening.
idd
2012-10-20
njää festligt idiotmonster i slutet men i övrigt rätt slapp...
ziferN
2012-09-20
Helt ok, småcharmig och underhållande MoH-del som inte var så extremt dålig som många andra här antydde. Jag kunde faktiskt sitta och titta på denna men den var heller inte bra om man jämför med de bättre delarna i serien, medioker helt enkelt. Dom sista tio minuterna var dock inte alls något vidare men jag har sett sämre. Så.. helt ok i helhet. Svag trea.
martineden
2012-07-22
[rek. 2] Tycker för en gångs skull att Hoopers regi är bra. Tyvärr känns manuset ganska bristfälligt och inkonsekvent. En del bra scener och skön atmosfär. Helt okej. 2+
100tonvalspäck
2012-07-12
Börjar lite spännande men går spikrakt utför. Helt ointressant efter de första fem minuterna.