Masters of Horror - Family

Del två av andra säsongen. Ett ungt gift par flyttar in i sitt nya hus, men står allt rätt till med den nya grannen?

Originaltitel Masters of Horror - Family
Regissör John Landis
Manus Brent Hanley
Genre Kortfilm, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare George Wendt, Matt Keeslar, Meredith Monroe, Nancy Whyte, Hailey Guiel, John B Scott

Grillo
2014-10-21
Väldigt bra och lite annorlunda avsnitt. Wendt gör den "normala" psykopaten väldigt bra.
TheHorrorfan
2014-05-26
Rätt så bra måste jag ju säga. Tvisten i slutet höjer filmen. Stark 3a.
AlbinWesley
2013-10-16
Jag har lite svårt för Landis komik alltså, vilket är synd då jag i övrigt tycker denna del är bra.
SilkyMoll
2013-07-10
Detta är helt klart en av de bästa! Väldigt tajt manus och samtliga skådespelarinsatser är fantastiska!
idd
2012-12-21
helt klart ett av de absolut bästa masters of horror-avsnitten..
ziferN
2012-08-28
Mysig, spännande, smått intressant och underhållande MoH-del med en kul story och charmigt skådespel. Filmen är såpass intressant och mysig att den håller mig engagerad i filmen från start till mål och slutet var ju alltför härligt, alltid uppskattat med twistar i skräckfilmer. Enligt mig så är detta en av dom bästa delarna i serien, helt klart. Bra tidsfördriv!
martineden
2012-07-14
[rek. 3] Ett mycket lyckat avsnitt i MoH-serien. John Landis är en av de regissörer som med bravur behärskar detta format, vilket är ett fait accompli om man granskar denna tillsammans med hans föregående bidrag, DEER WOMAN, som var en av föregående säsongs höjdpunkter. Skådespeleriet är verkligen bra här och George Wendt tillsammans med Meridith Monroe är en fröjd att se. Även musiken är härligt effektiv och ger PSYCHO-vibbar precis som filmens koncept på många sätt gör. Scenen i Harolds hus är en riktigt lång och härlig tagning. Bäst hittills i säsong 2!!! Bra! Bra! Bra! 3+/4-
100tonvalspäck
2012-07-07
Landis har gjort två av de bästa avsnitten i serien (detta och Deer Woman). Spännande, obehaglig, bra twist och bra musik.
FilmGuden
2011-09-26
John Landis har gjort bland de bästa episoderna i Serien. Oerhört bra skådespeleri och en tillräckligt intressant (men mycket äcklig) intrig som bitvis gav isande spänning.
Noseman2005
2011-06-02
Mycket bra med underhållande twist på slutet. Dock känns det överlag som en alltför "billig" produktion för att jag skall kunna ge det mer än en trea.