2.4

Masters of Horror - Deer Woman

Sjunde delen av skräckserien Masters of Horror. Polisen Dwight utreder en serie bisarra mord som verkar ha utförts av ett djur snarare än av en människa.

Originaltitel Masters of Horror - Deer Woman
Regissör John Landis
Manus John Landis, Max Landis
Genre Kortfilm, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Steve Archer, Brian Benben, Sonja Bennett, Ben Cotton, Anthony Griffith, Andy Thompson, Alex Zahara, Cinthia Moura

Grillo
2014-10-09
Inte jättemycket till skräck men rolig var den. Vissa kanske tolkar den som misogyn men jag ser det snarare som ett exempel på hur mycket män gillar att höra sina egna röster och inte märker att deras tilltänkta dejt är stum.
ropes_in_tears
2013-11-02
Klockren skräckkomedi som utnyttjar kortfilmsformatet mycket väl. Humorn är inte så förvånande med tanke på att den är gjord av John Landis som regisserade An American Werewolf in London. Vissa sekvenser har dessutom mycket snyggt filmfoto och Cinthia Moura är bildskön så det räcker och blir över.
AlbinWesley
2013-10-06
Fnissade till ett par gånger, men det känns rätt mycket som ett mellanting mellan skräck och komedi. Alltså, det är ibland parodiskt, vilket ju är okej. Men inte i ett sammanhang där man även vill vara seriös. Det är en svår balansgång det där, och det blir inte helt rätt. Men OK.
2013-05-14
Rolig och bra avvägd blandning av skräck och komedi som gärna fått vara en stund längre då allt slutar lite abrupt. Sen är ju Cinthia Moura löjligt vacker i den här.
nikdelarge
2013-03-26
Skitfilm, den får en tvåa för Cinthia Moura. Fy fan vad snygg hon är.
ziferN
2012-08-17
Småcharmig och underhållande var den till en viss del men jag tycker att humorn drar ner betyget och filmen till en viss del då jag förväntade mig att MoH-delarna ska försöka enbart skapas inom skräck-genren, och John Landis är ju först och främst en komediregissör också.. Så ja, filmen fick ju mig att småfnissa någon gång men den känns i helhet mer som skräckkomedi vilket jag inte gillade fullt ut. Men filmen gick ju helt klart att titta på för stunden, även om slutet inte var någon höjdare. En av dom svagare i serien. Svag trea.
SilkyMoll
2012-07-30
En mycket humoristisk del i MoH-erien. Jag gillade att den var så rolig och att det mer kändes som ett mysterium ala kriminalare än en ren skräckis. Dock kan det aldrig bli mer än en trea just av den anledningen. Jag är ju aldrig rädd. En dos humor inbakat i ett mysterium, bra!
100tonvalspäck
2012-07-05
Den bästa i MOH serien jag sett hittills, precis min typ av "skräckfilm". Mer av ett övernaturligt mysterium med sköna karaktärer, lagom fånig humor, bra effekter och härlig stämning. Hade gärna sett en långfilmsvariant av denna, slutet är mycket abrupt och skumt så en extra halvtimme hade bara gjort gott.
martineden
2012-04-01
[rek. 2] Mina betygsestimat på MASTERS OF HORROR-filmerna är mycket låga. Och det har visat sig att dessa stämmer dåligt med hur värderingen av filmen sedan blivit. John Landis har gjort tidernas bästa varulvsfilm, AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON där även make-up-guden, Rick Baker, var involverad. WEREWOLF var en fantastisk blandning av skräck och komedi. Landis bidrag i MoH-serien är en lika fantastisk blandning med en god dos, bitvis mästerligt subtil, humor. Detta är mycket lyckat och jag vill ge en extra eloge till skådespeleriet här: Benben är lysande! Ännu ett bra bidrag i serien!! 3.
Paddyeahh
2012-01-20
Åh, du Landis din filifjonk.