Mästerkatten i stövlar

En katt blir utstött efter att räddat livet på några möss. Han bestämmer sig därför för att ge sig iväg med en pojke i jakt på äventyr och rikedom.

Originaltitel Nagagutsu o haita neko
Alternativ titel The Wonderful World of Puss 'n Boots
Regissör Kimio Yabuki
Manus Hisashi Inoue, Morihisa Yamamoto
Genre 60-tal, Animerad
Skådespelare Susumu Ishikawa (röst), Rumi Sakakibara (röst), Toshiko Fujita (röst), Asao Koike (röst), Kazuo Kumakura (röst), Keaton Masuda (röst)

Biberkolben
2020-01-20
Fantastisk barnfilm!
FabianBom
2013-08-24
en klassiker från japan , med svensk vers. kulltfilm man haft sedan bardomen, men i vilda västern är ännu bättre
LTT86
2013-08-20
Helt klart en "måste se film". Speciell på svenska versionen. Varför? För att vi få då den legendariska röstskådespelare John Harryson. En av dem bästa röstskådespelare genom tiderna.
Vinicity
2012-07-21
Daterad men ändå bra, i synnerhet jakten uppför jättens slott i slutet. Lite störande att alla i den svenska dubbningen pratar bred stockholmska. Mycket störande att prinsessan har ungefär lika mycket personlighet som en blöt filt, så varför både skurken och hjälten kärar ner sig i henne är lite av ett mysterium.
Strömming
2009-06-02
Troligtvis den första japanska tecknade film som jag såg som barn! Ochså en av de roligaste!! Den svenska dubbningen med Bert-Åke Varg som Mästerkatten (från tidigt 70-tal troligen) känns charmig och fånig. En lyckad version på denna annars i mina ögon rätt tråkiga saga!! Kunde ha varit lite längre och gett lite mer fokusering och utrymme för honom!! En stark 3:a, helt klart!!
(finnsinte)
2006-12-03
Samma här. Småtrevlig saga.
Klonkan
2006-03-18
Först ut med att betygsätta denna film...svag trea från mig...