3.2

Mästerkatten 2

Mästerkatten upptäcker att hans passion för äventyr har tagit ut sin rätt: han har bränt av åtta av sina nio liv. Puss ger sig ut på en episk resa för att hitta den mytiska Sista önskan för att kunna återställa sina nio liv.

Originaltitel Puss in Boots: The Last Wish
Alternativ titel Puss in Boots 2
Regissör Joel Crawford, Januel Mercado
Manus Paul Fisher, Tommy Swerdlow, Tom Wheeler
Genre Komedi, Animerad, Äventyr
Skådespelare Antonio Banderas (röst), Salma Hayek (röst), Harvey Guillén (röst), Florence Pugh (röst), John Mulaney (röst), Wagner Moura (röst), Ray Winstone (röst), Samson Kayo (röst), Olivia Colman (röst), Da'Vine Joy Randolph (röst), Conrad Vernon (röst)

2023-10-15
Kanske lite missriktad film att se med sin 2 1/2-åring, men han satt ju still och tittade i alla fall. Ur det perspektivet kände jag nog att det kanske var lite väl mycket rasande tempo och action, och lite väl lite humor och uppsluppenhet. Men den kanske känns stentuff för en nioåring, vad vet jag. Nåväl, en klar förbättring gentmot den duktigt kassa ettan är det i alla fall, och visst finns här en slags charm mellan hjältetrion även om vi givetvis sett den gruppdynamiken många gånger tidigare inom animerad film. Jack Horner var riktigt rolig skurk, inte minst i bitarna med syrsan, medan Guldlock aldrig engagerade riktigt. En rätt skaplig film, såsom i stort sett alla animerade filmer jag sett de senaste åren, även om jag hade kunnat stryka ett par actionsekvenser för mer humor och lugn.
Rune2000
2023-08-26
Denna uppföljare är betydligt bättre än den första filmen från 2011, tack vare en genomtänkt historia och roliga karaktärer. Filmen är helt klart värd sin Oscarsnominering.
Starkbröl
2023-04-27
Mycket bra uppföljare. Lika bra som ettan. Kanske inte nåt för de minsta barnen...
djonipony
2023-03-08
3.5. Kanske borde ge fler animerade rullar chansen, om detta är någon indikation om genomsnittlig kvalitet. Skrattade och fnissade en hel del.
jack_jack_jack
2023-02-07
Wow, imponerande bra av Dreamworks "svar" på Into the Spider-Verse.