2.4

Mascots

Maskotar är mer än bara gulliga djurdräkter för småbarns nöje. När prestigefulla Gold Fluffy Award skall delas ut samlas några av de bästa maskotarna från hela världen i Anaheim för att visa upp sig.

Originaltitel Mascots
Regissör Christopher Guest
Manus Christopher Guest, Jim Piddock
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Tom Bennett, Michael Hitchcock, Zach Woods, Sarah Baker (I), Parker Posey, Susan Yeagley, Chris O'Dowd, Kerry Godliman, Jim Piddock, Christopher Guest, Jane Lynch, Ed Begley Jr, Don Lake, Bob Balaban, Jennifer Coolidge, Fred Willard, John Michael Higgins

2017-07-28
Det jag älskar med Christopher Guest är att han använder sig väldigt mycket av improvisation i manuset i sina filmer. Detta i sin tur kräver att skådespelarna är skickliga i improvisation vilket i sin tur gör att Guest använder sig av återkommande gäng av skådespelare. Ett exempel på dessa är: Michael Hitchcock, Parker Posey, Jane Lynch, Ed Begley Jr, Bob Balaban, Jennifer Coolidge, Fred Willard och John Michael Higgins. Den som saknas denna gång är alltid fantastiske Eugene Levy. Detta är inte en av Christopher Guests bästa filmer för humorn klickar inte alltid och de ovan nämnda skådespelarna som i tidigare filmer haft huvudrollerna har här mer stödjande biroller. Gillar man dock Guests filmer så är det trevligt att här få uppleva hans filmskapande och sköna karaktärer igen. Zach Woods från TV-serien "Silicon Valley" är väldigt sevärd och en fantastisk improvisatör och Parker Posey är jag alltid glad att upptäcka i rollistan. 3-
Afflicter
2016-11-27
Försöker för hårt att vara rolig. Se Best in Show i stället.
Kayuzuzu
2016-11-22
Lagom mysig, inget speciellt
RunRiot
2016-11-19
Helt underbar! Som helhet känns det som den saknar en del och jag känner aldrig riktigt för karaktärerna. Guests tidigare film Best in show, med liknande tema känns lite mer genomarbetad. Dock bjöd denna på en hel del garv och jag blir sjukt sugen på att bli maskot.
wasteoftime
2016-10-25
Det här kändes bara väldigt krystat och underligt. Det finns väl en del småroliga bitar, men det är liksom lite för hårt försökt. Kanske om ämnet inte hade varit så tramsigt, så hade mockumentärstilen funkat bättre, eventuellt. Det är svårt att förstå riktigt, vad den vill, och varför ämnet som valts har valts. Jag tvekar inte på att det finns folk som brinner för att uppträda som maskotar, men den här filmen hyllar ju inte dem precis, snarare förlöjligar.. Äh, jag vet inte, 0,3 på SH-skalan får det bli.
AlaRegularis
2016-10-22
Skojigt koncept, dåligt förvaltat
PeterTheW
2016-10-18
En kul idé som tyvärr aldrig blir mycket mer än just det.
AlbinWesley
2016-10-16
Oj! Jag kunde inte hålla med föregående kommentar mindre, gällande samtliga punkter. Typiskt skitrolig Christopher Guest-mockumentär, som tappar ett betygsteg på att dra sig lite för långt från formatet under lite för många minuter i filmen.
Bumsi
2016-10-16
Det känns som att titta på en film skapad av någon som tittat på Napoleon Dynamite och velat skapa den kultiga kufiga känslan. Men det känns artificiellt och humorn bygger extremt ofta på att vara nedvärderande och diskriminerande.