2.3

Mary

Tre karaktärer är sammanlänkade av en gemensam nämnare, nämligen den religiösa figuren Maria Magdalena. När filmen som alla dessa tre karaktärer är inblande i blir bombhotad av den konservativa högern, korsas deras liv och jakt efter spirituell vägledning.

Originaltitel Mary
Regissör Abel Ferrara
Manus Scott Pardo, Abel Ferrara, Mario Isabella, Simone Lageoles
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Juliette Binoche, Matthew Modine, Forest Whitaker, Heather Graham, Marion Cotillard, Marco Leonardi, Stefania Rocca, Elio Germano, Mario Opinato, Chiara Picchi, Luca Lionello, Emanuela Iovannitti, Angelica Di Majo, Ettore D'Alessandro, Alex Grazioli

2021-07-09
Nja, inte min typ av film...
NoWireHangers
2010-11-03
Mycket märklig film. Väldigt lös handling som fångar intresset och fascinerar ett tag men inte hela vägen. 2+
Albion
2010-05-04
Känns bara halvfärdig tycker jag. Här finns stoft till provocerande saker som Modines film men visar också traditionellt kristna tolkningar på ett målande sätt i form av Whitakers rollfigur och Binoche symboliserar den sökande människan. Småintressant film men den är lite för dålig helt enkelt och betyget blir bara en stark 2;a, dvs 2+
rowe
2005-11-25
gillade den diskussion som uppstår i filmen, om religion och trosuppfattningar. i och med att jag läste the da vinci code samtidigt förstärkte det hela maria magdalena vinklingen..
Bjönen_Plöta
2005-11-22
Snustorr och skittråkig, men av någon anledning gillar jag den ändå.
pernilla_k
2005-11-19
Om det är någon som vet vad filmen ville berätta och varför filmen gjordes överhuvudtaget, så meddela gärna mig....