3.3

Marriage is a Crazy Thing

En kärlekshistoria mellan två personer som inte tror att de kommer att bli lyckliga om de gifter sig.

Originaltitel Gyeolhoneun michinjishida
Alternativ titel Crazy Marriage
Regissör Yu Ha
Manus Yu Ha
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Uhm Jung-hwa, Kam Woo-seong, Park Won-sang, Ryu Hyeon-kyeong, Lim Jeong-eun, Kang So-Jeong, Yun Ye-Ri, Steven Lawson, Yun Seo-jeong

Engravadlax
2013-02-01
Börjar bra, inte heller överdrivet eller klyschigt någonstans, som nämnt, men det händer inte så mycket (och det händer inget alls efter att Jun-young flyttar in i lägenheten). Voice-over = buuu. Slutet kändes också vekt. Jag lär inte se om den här. (5/10)
Cumlin
2008-05-11
Mycket fin dramafilm och Eom Jeong-hwa var mycket bra faktiskt. Kanske så skulle lite mindre dialologer ha gjort filmen bättre.

2007-01-15
Ibland finner man plötsligt guldkorn som man inte hade räknat med. Marriage is a Crazy Thing är ett av dessa guldkorn. Filmen är inte lika vacker och stilfull som Il Mare men skådespelarna är som gjorda för rollerna och manuset är bland det bästa som gjorts i denna genre (romantiskt drama). Utan att förstöra handlingen kan jag nöja mig med att säga att det är långt ifrån den glamorösa och klichéfyllda produkt som brukar levereras från Hollywood. Jag har svårt att se hur någon kan undvika att bli berörd av detta mästerverk. Strålande!