Marple: Why Didn't They Ask Evans?

Ett mysterium uppstår när en döende man yttrar orden "Varför frågade de inte Evans?" under sina sista stunder.

Originaltitel Marple: Why Didn't They Ask Evans?
Regissör Nicholas Renton
Manus Patrick Barlow
Genre 2000-tal, Drama, Kriminalare, Mysterium
Skådespelare Natalie Dormer, Sean Biggerstaff, Rik Mayall, Mark Williams (I), Richard Briers, Georgia Moffett, Samantha Bond, Rafe Spall, Warren Clarke, Julia McKenzie, Helen Lederer, Hannah Murray, Freddie Fox

2015-01-18
Jag hade förväntat mig mer av denna TV-film då jag tyckte om boken(fast i boken är inte Miss Marple med). Det blir inte mer än OK trots att väldigt vackra Nathalie Dormer(The Tudors, Game of Thrones) är med i rollistan och att filmens upplösning är riktigt sevärd.
Lurtz
2011-07-29
Stark 3a. Gillar den här Marple bättre men det är aningens för rörigt. Känner igen väldigt många av skådisarna från annat....
RunRiot
2010-05-18
Jag faller pladask för Sean Biggerstaff, det är allt som behövs för en femma.
Chris90
2009-06-25
Ganska spännande, men den nya Miss Marple såg lite lustig ut.
Nolie
2009-06-25
Väldigt virrigt och jag hade svårt att få en röd tråd genom hela mysteriet.
Nightcrawler
2009-06-24
ÄNTLIGEN ett avsnitt som är annat än halvljummet. Väldigt spännande och dessutom Julia McKenzie är utmärkt som Marple!
Anuwyn
2009-06-24
nya miss Marple gör ett bra jobb om än inte lika bra som förra skådespelaren. Men avsnittet är endå sjukt bra. Man tror man fattar, men det gör man inte egentligen. Precis som det ska vara. :)