Marple: Murder Is Easy

Under en tågresa berättar den äldre Miss Pinkerton för Miss Marple att hon är på väg för att rapportera en mördare som är verksam i den fredliga byn Wychwood-under-Ashe. Miss Marple får senare reda på att Miss Pinkerton dött i en tragisk olycka innan hon hann berätta vem som var mördaren. Hon bestämmer att det nu är upp till henne att ta reda på vem mördaren är.

Originaltitel Marple: Murder Is Easy
Regissör Hettie Macdonald
Manus Stephen Churchett
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Russell Tovey, Shirley Henderson, Margo Stilley, Anna Chancellor, Benedict Cumberbatch, Lyndsey Marshal, Julia McKenzie, Jemma Redgrave, David Haig, Sylvia Syms, James Lance, Steve Pemberton, Hugo Speer, Tim Brooke-Taylor

2015-01-18
TV-film om och med Agatha Christies världsberömda karaktär Miss Marple i en historia som fungerar bra. Fortfarande har jag lite svårt för Julia McKenzie i rollen som Miss Marple. Kul också med Benedict Cumberbatch(Tv-serien Sherlock Holmes) i en biroll. Britterna vet hur de ska leverera sina filmatiseringar av Agatha Christies berättelser. Fin upplösning av historien. 3+