3.2

Marple: At Bertram's Hotel

Miss Marple besöker det glamourösa hotellet Bertrams i London och upptäcker att inget förändrats sedan hon var där som liten flicka. Marple observerar som vanligt människorna omkring sig och många av gästerna är där för att höra uppläsningen av sir Richard Blakes testamente. Snart upptäcker Marple en mörk och farlig hemlighet som dolts bakom den frodiga fasaden på hotellet. En hemlighet som kan ha kopplingar till Richard Blake.

Originaltitel Marple: At Bertram's Hotel
Regissör Dan Zeff
Manus Tom MacRae
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Geraldine McEwan, Polly Walker, Vincent Regan, Francesca Annis, Hannah Spearritt, Martine McCutcheon, Peter Davison, Mark Heap, Mary Nighy, Stephen Mangan, Danny Webb

2015-01-16
Härligt Agatha Christie-filmatisering som också är extra härligt klurig med många vändningar och intressanta skådespelare och rollkaraktärer. Detta blev Geraldine McEwans sista framträdande(hoppade av rollen) i rollen som Miss Marple. Jag är nyfiken om ersättande skådespelaren Julia McKenzie kan leverera karaktären Miss Marple lika bra som McEwan. 3+
Steinman
2010-04-23
Bästa Marple jag sett hittills. Härligt intrigerande och Miss Marple fick en behjälplig assistent.
yrkeschaufföre
2008-06-17
Är det inte killen från nescafereklamen?
MrAnderssonz
2007-07-29
håller med Mara Jade.. kul att se Martine McCutcheon lite mer.
yrkeschaufföre
2007-07-27
Ok men inte mer. Martine McCutcheon är dock bra och söt!
MaraJade
2007-07-26
Ett mycket bra avsnitt. Kul att se Martine McCutcheon (Love Actually) i en framträdande roll.