2.3

Marlowe

I slutet av 1930-talet anlitas privatdetektiven Philip Marlowe för att hitta en glamorös arvtagares ex-älskare som försvunnit.

Originaltitel Marlowe
Regissör Neil Jordan
Manus William Monahan, Neil Jordan
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Liam Neeson, Diane Kruger, Jessica Lange, Danny Huston, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Colm Meaney, Alan Cumming, François Arnaud, Daniela Melchior, Seána Kerslake, Ian Hart, Patrick Muldoon, Mitchell Mullen

2024-02-11
Vilket enormt slöseri på utmärkt scenografi, var tanken jag hade genom filmen. Neeson känns väldigt trött och storyn likaså.
mammene
2023-11-19
Tyvärr kändes det här lite av ett sömnpiller för mig, blev aldrig riktigt intressant. Släpiga konversationer och en historia jag inte brydde mig om, kändes som man aldrig riktigt hittade något djup.
Afflicter
2023-11-08
Strukturerad som en noir, men Jordan är helt och hållet inkapabel att skapa känslan av den typen av film. Allting känns platt och Neeson passar inte ett dugg i rollen som Philip Marlowe.
djonipony
2023-03-16
2.5. Halvdan. Hade ev uppskattat mer om jag inte suttit och slumrat en hel del. Alltid härligt med 30-/40-/50-talsmiljöer. Det blir lite som en See How They Run fast i USA. Hade tjänat på tempohöjning.