1.6

Marci X

Marci Feld vet ingenting om hiphop, utan bryr sig bara om att själv vara hipp genom att handla i fashionabla butiker. Men allting ändras när rapparen Dr. S släpper en kontroversiell cd på det bolag som ägs av hennes gamla, sjuka far. När musiken sätter igång en landsomfattande protest mot pappan och hans företag bestämmer sig Marci för att rädda hans rykte och familjens företag.

Originaltitel Marci X
Regissör Richard Benjamin
Manus Paul Rudnick
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Lisa Kudrow, Damon Wayans, Richard Benjamin, Christine Baranski, Jane Krakowski, Paula Garcés, Veanne Cox, Billy Griffith, Charles Kimbrough, Sherie Rene Scott, Gano Grills, Nashawn Kearse, Myron Primes, Andrew Keenan-Bolger

2015-08-05
Hel vidrig men har alltid gillat Damon wayans som skådis. Men den där kudrow är inte vatten värd.
Xenox
2012-07-06
Jag kommer inte på något bra om den här filmen.
2011-12-14
Dynga givetvis. Att göra en komedi på temat kulturkrock mellan rika vitingar och svarta ghetto-rappare är ju en ganska värdelös idé från början. Att sen Kudrow, Wayans och Baranski alla är väldigt lätta att hata gör ju inte saken bättre direkt. Jag väljer dock att sätta en väldigt svag tvåa eftersom jag trots allt har sett bra mycket värre än detta, den här filmen är trots allt ganska harmlös. Jag känner också att den här filmen blir en bra gränsdragare, det ska vara förnedrande för en film att få en etta, och nu är alla filmer som jag sätter en etta på automatiskt sämre än Marci X, och det är fan förnedrande
Blink182
2010-04-07
den är väääääldigt kass
paulina_92
2009-10-08
Absolut sämsta film jag sett på länge!!
arruba
2009-09-08
Man kollade färidgt. Men bara för att kunna betygsätta den på filmtipset.
BrendaWalsh
2009-07-10
Det enda som möjligtvis var värt att se på denna film var de små skojsiga eftertexterna i övrigt fullständigt värdelös.
Mishubishu
2008-05-21
en plus för Lisa Kudrow för jag trodde inte hon kunde göra något annat än vänner, men här var hon riktigt rolig
ROCK0N
2007-12-02
Mja, ibland är den väldigt kul, men mestadels löjlig. Jag tycker inte alls om Kudrow i den här rollen.
FrågaEwa
2007-07-31
Satiriskt sett en aning underhållande, men filmer missar att den hånar sig själv...