2.9

Mansfield Park

Fanny Price har sedan barndomen tagits hand om av sina förmögna släktingar, men hon har aldrig känt sig som en äkta familjemedlem och den enda personen hon står riktigt nära är kusinen Edmund.

Originaltitel Mansfield Park
Regissör Iain B MacDonald
Manus Maggie Wadey
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Billie Piper, Blake Ritson, Jemma Redgrave, Maggie O'Neill, Hayley Atwell, James D'Arcy, Joseph Beattie, Michelle Ryan, Rory Kinnear, Douglas Hodge, Joseph Morgan, Catherine Steadman

LillaBlåaMus
2019-04-27
Enligt Larousse Dictionary of Writers är Mansfield Park, om än mindre populär, utan tvekan Austens mästerverk. Jag håller med. Tyvärr verkar ingen av filmatiseringarna göra boken, och särskilt Fanny, rättvisa.
cannibalrice
2016-03-05
Jag blir vettskrämd av nakenhet i Austen-filmer. Det är totalt VERBOTEN!
ViolaIngeborg
2013-10-09
Tycker faktiskt denna är bättre än den från 1999. Men kanske Austens minst upphetsande verk.
ulpe01
2013-03-17
Velar mellan tvåa och trea, för jag gillar inte Piper och tycker att Edmunds vändning känns väldigt 'nu-måste-vi-fixa-slutet-snabbt'. Får bli en tvåa just nu.
Adore3e
2009-03-14
Saknar någon form av uppbyggnad av kärlekshistorien. Känns lite för tunt för att vara riktigt bra. Synd eftersom den hade kunnat vara så bra.
astridlinnea
2008-08-19
Inte särskilt bra. Dumt att sätta Billie Piper i hubvudrollen, och billig produktion.
Istaris
2008-07-06
Billie Piper är skräp i huvudrollen. Boken är ju i sig själv en av de tristare av Austen, men den förtjänar bättre behandling än så här tycker jag.
DarkestNight
2008-02-16
Bästa versionen av Mansfield Park, även om den boken inte (enligt mig) hör till Jane Austens bästa.
DavidBowie
2007-11-04
Håller på med boken just nu och den är bra, har även sett filmen från 1999 och jag tyckte faktiskt att skådespelarna där gör en väldigt bra insats, precis som här.
MaraJade
2007-06-29
Mansfield Parks handling är inte direkt jätteintressant tycker jag. Nu har jag inte läst boken men jag har sett versionen från 1999 och den var inte direkt jättebra. Dock har denna film en fördel jämförelsevis med versionen från 1999 och det är att den har bra skådespelare och det gör denna filmen verkligen mycket mer underhållande att se på.