Människor helt utan betydelse

I en medievärld där hungriga människor ängslas över kravet på att "vara någon" är Magnus ingen. Under en dag får vi följa honom där han utsätts för den ena förnedringen efter den andra. Den redan jagsvage Magnus tvivlar allt mer på sitt eget värde och får allt svårare att förstå varför hans älskade Josefin skulle välja honom.

Originaltitel Människor helt utan betydelse
Alternativ titel People with No Significance
Regissör Gustaf Skarsgård
Manus Gustaf Skarsgård
Genre Drama, Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Joel Spira, Malin Crépin, Christian Wennberg, Christopher Wagelin, Peter Eggers, Adam Pålsson, Magnus Krepper, Yasmine Garbi, Jennie Silfverhjelm, Lars Bringås, Henrik Norlén, Magnus Roosmann, Lode Kuylenstierna, Vera Vitali, Margareta Pettersson

2018-03-07
Den här filmen funkar att se på...
NtoNW
2011-12-09
Bra film om hur man kan känna och tänka i svåra stunder.
jesperberg
2011-07-27
Snyggt foto
Plisken
2011-07-24
Helt ok tolkning av boken, fångar bitvis samma känsla. Det är också modigt att man vågade göra denna film då boken är nästan omöjlig att överföra till film. För er som gillade filmen kan jag verkligen rekomendera boken!
LXMBRG
2011-07-18
Jag känner igen mig alldeles för mycket i det här.
Kortfilm
2011-07-17
Människor helt utan betydelse är tillika en film helt utan betydelse. Bara en massa osammanhängande babbel. Som att hamna i en 30-minuterskö bakom ett trist par som pratar konstant om allt det där uppenbara, bara för att ha något att säga. De pratar utan att lyssna på varandra, för de befinner sig nog egentligen någon helt annanstans. Jag blir som en ofrivillig åhörare som varken kan stänga ute eller gå därifrån. Eftertexter? Ja, tack.
Tuohte
2011-07-16
Tycker om sättet filmen är gjord. Finns många som tänker precis så här.
Mysharry
Helt ok.
våldsamt_våld
2011-07-13
Spira är mycket trovärdig i rollen som Magnus.
Gitarrmongot
2011-07-13
Känner igen mig. Saknar också betydelsen. Förutom för en. Men självkänslan väcker tvivel. Är jag värd det här? Så jag känner igen mig. Fin, liten pärla.