2.5

Människojägaren

Ralph Thorson är en prisjägare i Chicago. Han använder ibland extrema metoder för att få fatt i sitt byte, ibland så extrema att hans eget liv utsätts för fara.

Originaltitel The Hunter
Regissör Buzz Kulik
Manus Ted Leighton, Peter Hyams
Genre Action, Thriller, 80-tal, Biografi
Skådespelare Eli Wallach, Ben Johnson, Steve McQueen, LeVar Burton, Kathryn Harrold, Richard Venture, Tracey Walter

Necross
2014-06-07
Märklig blandning av komedi och något annat. Och detta måste vara 80-talets sista 70-talsfilm.
Jonas77
2012-03-23
Steve McQ gjorde 2 filmer sista året han levde (och mådde inte så bra då). Båda är väldight bra, tycker iallafall jag som är en McQ-fan. Sann historia om vad jag tror är USA:s sista "bounty hunter", men med ett stort hjärta. Mycket sevärd. Den riktiga Ralph Thorson gör en cameo som bartender.
Philips
2010-10-29
Ehhh...jaha...!
Rele
2010-09-21
Jag såg filmen första gången 1983 men nu orkade jag nästan inte se hela filmen. Jag går ner till en tvåa.
MaraJade
2009-07-25
Ingen höjdare.
FilmGuden
2009-06-05
Tam thriller som försöker att blanda med en del komedi, fast mest känns farsartat. För att sedan skilldra en oskyldig kvinna bli skjuten. Slappt manus, inte minst den komiskt stressiga actionavslutningen.
Brigante
2008-08-05
Ingen vidare höjdare. Det enda som kan tänkas vara en aning roligt är att McQueen i sin roll är en helt värdelös bilförare, något han definitivt inte var i verkligheten.
Bogis_89
2007-10-16
jag tycker att vi alla skall komma ihåg McQueen som den fantastiske skådis han var....... Tänk att han tackade nej till Dirty Harry!!
jimmyringo
2007-01-20
Steve McQueens sista film är tyvärr ganska medioker. Jag saknade mycket action och spänning. Intrigen var även lite tunn. Visst var vissa scener rafflande, men det räckte inte. En del sekvenser på ett tåg i denna film hade påfallande likheter med några tågsekvenser i French Connection.
Czechflash
2006-07-02
Ingen toppfilm där det egentligen inte händer allt för mycket, men där det är kul att se Steve McQueen i en lite annorlunda roll. Filmen tar sig sista 20 minuterna vilket gör att den nog hamnar på en svag trea.