2.3

Mannen som visste för lite

Dirigenten Claude får veta av sin svåger att hans fru bedrar honom med orkesterns solist. Claude, som litar helt på sin svågers ord, börjar planera mordet på sin fru.

Originaltitel Unfaithfully Yours
Regissör Howard Zieff
Manus Barry Levinson, Preston Sturges, Robert Klane, Valerie Curtin
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Armand Assante, Dudley Moore, Nastassja Kinski, Albert Brooks, Cassie Yates, Richard Libertini, Richard B Shull

picklessmulan
2015-01-18
Ganska rolig de sista 20 minuterna annars ett lågvattenmärke! Blixtrar till ibland men otroligt jobbig ibland. Dudley Moore gör ett bra jobb och slutet är roligt därav betyget.
Intro
2010-11-16
njaa, en svag 2a får den!
3DDaniel
2009-12-04
svag trea. En del skämt som inte är så roliga, fast en viss fyndighet fanns det ändå.
Eldritch
2009-09-13
Pja, ingen jättehöjdare kanske men räddar sig från ettan ändå. Inget jag ser om.
final_cut
2008-11-07
Blev positivt överraskad då jag faktiskt satt och skrattade till denna film. Lite väl abrupt i avrundningen men överlag en trivsam upplevelse.
aud
2005-06-10
den här tror jag att jag har sett. har någon på sig en grismask och rutiga golfstrumpor?
mandarin_80
2003-04-26
Svag tvåa. Inte ett skämt hittade hem hos mig. Ganska fyndigt slut dock.
Czechflash
2003-04-24
Stark 3:a, snudd på svag 4:a faktiskt. Var väldigt positivt överraskad av denna film och fick mig ett par riktiga skratt (vilket är ovanligt). Dudley Moore är lysande (som vanligt ?) och är stjärnan helt klart. Allt går inte som planerat...Rolig notering är att Dudley Moore spelar dirigent även i Foul Play (Tjejen som visste för mycket). Där har han en biroll som är helt underbar (i en mycket bra film för övrigt).
Pollifaxen
2003-01-09
Helt galen film som går åt skogen redan från början. Undertecknad kunde observeras ojjandes "nej, nej, nej neeeej"...katastrofen var dock oundviklig :-D