2.5

En kvinnas hemlighet

Porter Wren är en tabloidskribent på Manhattan med en aptit för skandaler. Han säljer mord, tragedi och allt som kan ses som sanning. Hemma är han en dedikerad make och far. När den förföriska Caroline ber honom gräva i det olösta mordet på hennes man Simon dras han in i ett otäckt fall av sexuell besatthet och utpressning.

Originaltitel Manhattan Nocturne
Alternativ titel Manhattan Night
Regissör Brian DeCubellis
Manus Brian DeCubellis
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Adrien Brody, Yvonne Strahovski, Jennifer Beals, Campbell Scott, Steven Berkoff, Madison Elizabeth Lagares, Thomas Bair, Stan Carp, Linda Lavin, Frank Deal, George Peck, Chinasa Ogbuagu, Grace Rundhaug, Kevin Breznahan

2018-01-07
Krystad och konstlad. Pendlar mellan snyggt neonoirig och klyschigt plastig. Låg trovärdighet och hyfsat ointressant, men ändå långt ifrån skit. (6+/15)
DukeIgthorn
2017-02-04
Välskriven story. Noir-stämning i modern tappning.
starsky
2016-08-29
Nytt indiegrepp på detektive-noir-genren. Erotisk thriller där emellan med något slitet och spännande. Lite långsam mellan varven men helt klart sevärd. Adrien Brody är grym.
ulpe01
2016-06-27
En nutida noir med en äkta femme fatale och allt. Bättre än jag trodde den skulle vara, höll mig intresserad hela vägen till slutet.